El Centre Mèdic Psicològic atén en consulta privada a adults, infants, adolescents, joves i famílies seguint el model assistencial de la Fundació Vidal i Barraquer. Aquest es basa en la comprensió global de l’ésser humà, des del punt de vista psicològic, social, biològic i espiritual. Aquest model es fomenta en el treball en equip multidisciplinari, per acompanyar persones en el seu procés terapèutic i la lluita contra l’estigma per garantir els seus drets i fomentar la màxima integració en el seu entorn social.
HORARI D’ATENCIÓ
Ens pots trobar al C. Sant Gervasi de Cassoles 88-90
08022 Barcelona
- Dilluns de 15.00 h a 20.00 h
- Dimarts a divendres de 9.00 h a 20.00 h
Demana informació o sol·licita una visita, omplint el formulari de contacte o a través del telèfon 934 189 988.
Com treballem
Al CMP hi treballa un equip multidisciplinari format per professionals de la psicologia, psiquiatria, neuropsicologia, logopèdia i psicopedagogia, amb una àmplia experiència en l’àmbit de la salut mental.
Oferim una atenció centrada en la persona, proporcionant diagnòstics i intervencions individualitzades que respecten l’autonomia, la diversitat i el context vital de cada persona. Posem especial èmfasi en els vincles emocionals, la trajectòria personal i les relacions interpersonals, partint d’una escolta activa, una comprensió profunda del malestar i la construcció d’un vincle terapèutic que afavoreixi el canvi.
La coordinació entre professionals és un pilar fonamental del nostre model d’atenció. Per aquest motiu, realitzem supervisions clíniques regulars i disposem d’espais de reflexió conjunta que permeten dissenyar intervencions compartides i fer un seguiment continuat i coherent de cada procés, tot respectant-ne la singularitat.
Paral·lelament, treballem en xarxa amb altres serveis com l’atenció primària, els serveis socials, l’àmbit educatiu i els recursos comunitaris —tant públics com privats— per garantir una atenció integral, coordinada i de qualitat.
El CMP disposa d’espais adaptats per a diferents modalitats d’intervenció: individuals, grupals i familiars. A més, impulsem una avaluació i millora constant del servei mitjançant enquestes de satisfacció, que recullen l’opinió de les persones ateses i serveixen per ajustar la nostra pràctica professional a les necessitats de les persones usuàries.
Quins serveis oferim
Al CMP s’ofereixen unitats d’atenció privada, no concertades amb el Sistema Públic de Salut.
Unitat d’Atenció als Trastorns de Salut Mental per infants i adults
QUÈ ÉS?
És una unitat especialitzada en la detecció, diagnòstic i tractament dels trastorns de salut mental que poden afectar tant a infants, adolescents, joves, adults com a persones grans.
Aquesta unitat atén:
- Trastorns del neurodesenvolupament
- Trastorn de l’Espectre de l’Autisme
- Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat
- Trastorns Específics de l’Aprenentatge (dislèxia i discalcúlia)
- Trastorns de la Comunicació Social
- Trastorn del Llenguatge
- Altres trastorns del desenvolupament
- Trastorns depressius
- Trastorns d’ansietat
- Trastorn obsessivocompulsiu irastorns relacionats
- Trastorns relacionats amb traumes i factors d’estrès
- Trastorns dissociatius
- Trastorns de símptomes somàtics i trastorns relacionats
- Trastorns del son-vigília
- Disfuncions sexuals
- Trastorns disruptius, del control dels impulsos i de la conducta
- Trastorns de la personalitat
- Trastorn bipolar i altres trastorns relacionats
- Altres problemes que poden ser objecte d’atenció clínica com malestar emocional, baixa autoestima, labilitat emocional, estrès laboral, situacions de dol, pors, dificultats relacionals, problemes d’adaptació a canvis vitals, ansietat lleu o símptomes depressius subclínics.
QUÈ OFEREIX?
Servei de diagnòstic: Es avalua exhaustiva amb l’objectiu d’identificar la presència de trastorns mentals, emocionals o de comportament. El procés pot incloure entrevistes clíniques amb la persona atesa i, si escau, amb membres del seu entorn proper (família, escola, etc.), així com l’administració de proves psicomètriques i qüestionaris estandarditzats. Aquesta valoració integral permet establir un diagnòstic acurat i definir el pla de tractament més adequat a les necessitats específiques de cada cas.
Orientació terapèutica. Un cop establert el diagnòstic, s’ofereix una orientació terapèutica personalitzada, que inclou informació sobre les dificultats detectades, recomanacions d’abordatge i, si cal, propostes de derivació o coordinació amb altres serveis.
Tractaments: psicoterapèutics individuals i grupals i farmacològics. S’ofereixen intervencions psicoterapèutiques adaptades a cada etapa vital (infància, adolescència o edat adulta) i a la problemàtica identificada. L’objectiu és promoure l’autoconeixement, el benestar emocional i el desenvolupament d’estratègies d’afrontament saludables. En aquells casos en què es considera necessari, es pot incorporar tractament farmacològic. Aquest tractament s’integra dins d’un pla terapèutic global i és objecte de seguiment periòdic per valorar-ne l’eficàcia i ajustar-lo segons l’evolució clínica.
Unitats especialitzades
Unitat dels Transtorns del Neurodesenvolupament (TDN)
QUÈ ÉS?
És una unitat especialitzada en el diagnòstic i el tractament integral a nens, adolescents, joves i adults amb trastorns del neurodesenvolupament (TND):
- Trastorn de l’Espectre de l’Autisme
- Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat
- Trastorns Específics de l’Aprenentatge (dislèxia i discalcúlia)
- Trastorns de la Comunicació Social
- Trastorn del Llenguatge
Altres trastorns del desenvolupament.
La unitat està formada per un equip de professionals multidisciplinari especialitzats en els TDN (psicòlegs, logopedes, psicopedagogs i psiquiatres) que permet avaluar global de cada cas i definir un pla de tractament individualitzat. Es treballa amb una visió integradora de la persona i la família, en coordinació amb l’entorn educatiu, comunitari i la xarxa de salut.
QUÈ OFEREIX? (A la persona atesa)
Realitzem una exploració neuropsicològica i psicopatològica en què intervenen un o més especialistes. Una avaluació exhaustiva permetrà el disseny d’un pla de tractament personalitzat. L’exposició abastarà les diferents àrees de la persona atesa a partir de diferents proves d’escreening i diagnòstiques especialitzades:
- Exploració de les funcions cognitives:
- Capacitat intel·lectual (WAIS/WISC/Mc-Carthy)
- Desenvolupament (Batelle)
- Aptituts psicolingüístiques (CELF-5/PLON/ITPA)
- Funcions executives / Capacitat atencional (CPT/FIGURA DE REY/D2/CARAS/FDT/BRIEF)
- Capacitats d’aprenentatge (PROLEXIA/PROLEC/PROESC/TEMA)
- Exploració socioemocional i conductual:
- Competències comunicatives i d’interacció social (ADOS-2/ADI-R)
- Cognició social (TECA)
- Exploració de l’estat emocional per tal de determinar si acompanyen símptomes d’ansietat, alteracions del son, depressió i/o desregulació o altres trastorns comòrbids
- Exploració de conductes disruptives o repetitives, rituals o altres que afectin l’adaptació o el desenvolupament de tasques a la llar, del dia a dia a l’escola o a casa
- Alteracions de la conducta
- Personalitat (PAI/MACI/MCMI)
TRACTAMENT
Oferim tractaments orientats a potenciar els recursos propis de la persona atesa i a trobar estratègies perquè pugui compensar les seves dificultats, millorar les seves habilitats i així aconseguir una millor adaptació i benestar emocional. El tractament serà personalitzat i estructurat.
Modalitats de tractament:
INDIVIDUAL:
- Psicoteràpia: L’objectiu general serà potenciar el desenvolupament per tal d’aconseguir una millor adaptació, benestar i qualitat de vida.
- Reeducació (logopèdia/psicopedagògica): es basa en l’entrenament i millora de les funcions afectades (llenguatge, funcions executives, processos d’aprenentatge, lectura, escriptura entre d’altres).
- Rehabilitació neuropsicoògica i estimulació cognitiva
- Tractament farmacològic
GRUPAL:
- Grups psicoterapèutics: Recurs terapèutic que té com a objectiu principal: Millorar les habilitats socials i comunicatives, reforçar l’autoestima i treballar estratègies d’autoregulació emocional i conductual en un entorn estructurat i compartit amb iguals. El grup permetrà:
-
- Crear un entorn de confiança i participació efectiva
- Expressió de sentiments i emocions
- Fomentar les relacions interpersonals, augmentar la socialització
- Augmentar l’autoconeixement
- La gestió de l’ansietat, l’estrès i els conflictes entre iguals
- Grups psicoeducatius: ofereixen formació i suport sobre temes específics relacionats amb els TND. Un exemple són els Grups d’habilitats Socials que son grups específics enfocats a treballar: la interacció social, la comunicació i l’escolta, la regulació de les emocions, l’assertivitat, l’empatia i la resolució de conflictes. Aquests grups s’aniran elaborant en funció dels perfils de cada grup.
QUÈ OFEREIX? (A la família)
Sempre que sigui possible, s’implicarà a la família (pares, germans, parelles) en el diagnòstic i el tractament de la persona atesa amb la finalitat de conèixer millor l’afecció del seu familiar i, alhora, adquirir eines per acompanyar-lo millor i experimentar més control sobre la situació.
La família fa la funció de cuidadora, però també, els seus membres han de ser cuidats; sovint necessiten suport durant el procés d’acceptació i de dol que implica tenir un familiar amb TND. Moltes famílies pateixen un elevat nivell d’estrès depenent de la gravetat del trastorn, ja que molt sovint implica un canvi en les seves rutines.
Als pares d’infants i adolescents seran informats dels resultats de l’avaluació mitjançant una entrevista devolutiva i el lliurament d’un informe amb el diagnòstic i el pla de treball recomanat.
La unitat ofereix espais terapèutics específics per les famílies:
- Escola de Pares: El suport als pares també ha de ser integral i abastar diferents àrees. Aquest espai permet que comparteixin experiències, que se sentin acompanyats i identificats amb altres pares i mares, que intercanviïn idees i es donin suport emocional quan se senten cansats o desbordats. Ajuda també a normalitzar i comprendre sentiments que poden experimentar les persones sotmeses a molt d’estrès. El grup també té com a finalitat donar eines que facilitin la gestió del dia a dia i augmentar el benestar i l’equilibri familiar.
- Teràpia familiar i Teràpia de parella: En funció de la situació emocional de cadascun dels membres de la família o la parella es pot recomanar realitzar una teràpia familiar o de parella amb l’objectiu de: millorar la comunicació, les dinàmiques relacionals i el benestar emocional entre els membres de la unitat familiar o de la parella. Aquesta teràpia busca resoldre conflictes, comprendre millor les emocions i comportaments (propis i dels altres) i establir estratègies per afrontar dificultats conjuntes.
QUÈ OFEREIX? (A l'entorn educatiu / laboral)
ESCOLES:
- Coordinació: La coordinació amb l’escola és indispensable, sovint l’infant o l’adolescent precisa adaptacions quan presenta dificultats emocionals, d’aprenentatge, alteracions del comportament i/o relacionals que afecten el seu dia a dia a l’escola. La nostra Unitat aposta per una coordinació regular al llarg de tota l’escolarització del nen. El pla de treball serà consensuat amb l’escola i es treballarà conjuntament per tal d’augmentar l’eficàcia de la intervenció.
- Formació: Els docents necessiten conèixer a fons les particularitats de cada alumne amb NESE i disposar d’eines per tal d’adaptar la metodologia i oferir el màxim d’eines a l’alumnat, el que reduirà el seu estrès i facilitarà tant la seva inclusió com els seus aprenentatges.
UNIVERSITAT I ENTORN LABORAL:
Des de la nostra unitat oferim informació i orientació per accedir a les adaptacions necessàries tant en l’entorn acadèmic com laboral.
Unitat de Parella i Família (UPiF)
QUÈ ÉS?
La UPiF és una unitat creada el 1976, especialitzada en l’avaluació, intervenció i acompanyament psicològic adreçat a parelles i famílies que afronten dificultats emocionals, relacionals o de comunicació. El seu objectiu principal és promoure el benestar psicològic fomentant el diàleg, la reflexió i la responsabilitat mútua.
La intervenció psicològica en parelles i famílies és molt important, ja que les relacions afectives constitueixen un dels principals suports per al benestar emocional al llarg de tota la vida. En tota família poden sorgir dificultats relacionades amb la comunicació, la gestió de conflictes, els canvis en les etapes de la vida o moments de crisi que generen malestar i distanciament. La psicoteràpia de parella i família ofereix un espai per restablir el diàleg, fomentar la comprensió mútua i enfortir els vincles afectius, contribuint a una convivència més harmoniosa i satisfactòria. Aquest tipus d’intervenció no només facilita la resolució de situacions complexes, sinó que també promou relacions més saludables i sostenibles en el temps.
Les àrees d’intervenció són:
- Conflictes de parella i crisi relacional
- Dificultats de comunicació i distanciament emocional
- Processos de separació o divorci
- Problemes relacionats amb la criança i l’educació dels fills/es
- Acompanyament a famílies reconstruïdes, adoptives, monoparentals, etc.
Acompanyem les persones en la comprensió del seu malestar, facilitant eines per millorar la comunicació, establir límits saludables i reforçar els vincles afectius. En les parelles que han decidit finalitzar la seva relació o que mitjançant el tractament són conscients que no poden continuar junts, les acompanyem per ajudar que aquest procés sigui el més respectuós possible, especialment pels fills.
L’equip està format per psicòlegs i psiquiatres especialitzats en l’avaluació i tractament individual, de parella i de família, professionals altament qualificats, compromesos amb l’escolta activa, la cura emocional i el respecte per la diversitat de models familiars i de parella.
QUÈ OFEREIX?
- Teràpia de parella per abordar conflictes, crisis, distanciament afectiu o processos de separació
- Teràpia familiar orientada a millorar la comunicació, empoderar als membres de la família, resoldre dinàmiques disfuncionals i acompanyar situacions específiques com dols, malalties, canvis estructurals o problemes de conducta en fills/es
- Orientació i psicoeducació familiar sobre habilitats parentals, resolució de conflictes i desenvolupament emocional saludable
Unitat d’Atenció Psicològica a la Comunitat Educativa (UAPCE)
QUÈ ÉS?
Donat que l’Institut Universitari en Salut Mental Vidal i Barraquer és un centre adscrit a la Universitat Ramon Llull, un dels nostres objectius fonamentals és promoure la salut mental i el benestar emocional en els contextos educatius. Aquesta missió respon al nostre compromís acadèmic i social amb la formació integral de les persones i amb la construcció d’entorns educatius saludables, segurs i inclusius.
La UAPCE és un servei especialitzat que ofereix suport psicològic i emocional als diferents membres de la comunitat educativa: alumnat, professorat, famílies i personal no docent.
Actualment, els nostres professionals ofereixen aquest suport a diverses institucions de referència com l’Escola Pia Sarrià, la Barcelona School of Management (BSM-UPF), ESADE i l’Institut Químic de Sarrià (IQS).
El servei s’ofereix tant en català, castellà com en anglès, i es pot dur a terme de manera presencial, a les mateixes instal·lacions dels centres educatius, o en format telemàtic, per adaptar-nos a les necessitats de cada persona o institució.
Gràcies a la participació en projectes impulsats per l’administració pública, el nostre equip a més ofereix també suport especialitzat en l’àmbit educatiu. Des del 2021, a través del Consorci d’Educació de Barcelona, professionals del nostre centre duen a terme el Servei d’Atenció Psicoeducativa i Gestió de Casos de Violència, atenent actualment a 48 centres públics d’ensenyament postobligatori de la ciutat de Barcelona. D’altra banda, col·laborem amb la Universitat Pompeu Fabra (UPF), on oferim servei d’atenció psicològica, psiquiàtrica i formacions orientades a promoure el benestar emocional de la comunitat universitària.
QUÈ OFEREIX?
- Atenció psicològica individual i grupal
- Suport emocional per a alumnat, famílies, professorat i personal no docent
- Intervencions grupals en moments puntuals (crisis, pèrdues, conflictes…)
- Detecció precoç i avaluació de necessitats
- Identificació de senyals d’alerta en salut mental o dificultats emocionals
- Valoració de casos i seguiment de l’alumnat amb necessitats educatives específiques (NESE)
- Assessorament i suport al personal docent
- Espais d’acompanyament emocional al professorat
- Suport per a la gestió de casos complexos a l’aula (conductuals, emocionals o relacionals)
- Estratègies per fomentar la convivència i el benestar dins del centre
- Tallers i accions formatives
- Formació per a equips docents en àmbits com salut mental
- Coordinació amb serveis externs
- Derivació i seguiment amb serveis de salut mental, serveis socials, EAP i altres recursos especialitzats
Unitat d’Assessorament per empreses (EleMental)
QUÈ ÉS?
La salut mental és un pilar fonamental per al benestar dels treballadors i per al bon funcionament de qualsevol organització. Per això, oferim un servei d’assessorament psicològic especialitzat, confidencial i adaptat a les necessitats de cada empresa i treballador.
QUÈ OFEREIX?
- Sessions individuals de suport psicològic (presencials o en línia) amb l’objectiu de disminuir el malestar, reduir l’ansietat i l’estrès laboral, augmentar la motivació i la productivitat, adquirir eines de comunicació que facilitin el treball en equip i millorin el clima laboral
- Orientació en la gestió de conflictes laborals i personals
- Prevenció
- Seguiment personalitzat en casos que ho requereixin
- S’ofereix un nombre limitat de sessions per cada usuari/ària, amb la finalitat de realitzar un abordatge focalitzat.
- Confidencialitat absoluta i accés fàcil i ràpid
Unitat d’Atenció a Religiosos
QUÈ ÉS?
Tenir cura de la salut mental de les persones religioses ajuda a sostenir el seu compromís vocacional a llarg termini. És freqüent que les persones religioses assumeixin el seu rol amb gran responsabilitat espiritual, emocional i social, el que pot generar estrès, esgotament i desànim. A més, molts són guies espirituals, models i referents per la seva comunitat. La seva salut mental influeix directament en la seva capacitat per oferir suport, consell i acompanyament afectiu a qui confia en ells i elles. Cuidar la seva salut mental no només beneficia a la persona que atenem sinó també el de la seva comunitat.
El servei està format per un equip de professionals especialitzats en salut mental amb coneixement específic del context religiós i espiritual. Es treballa des d’un enfocament que integra la dimensió psicològica i l’espiritual que garanteix un acompanyament confidencial, respectuós i neutral on es respecten les creences i pràctiques espirituals sense prejudicis.
QUÈ OFEREIX?
- Estudi de candidats a ingressar a un ordre religiós o sacerdoci
- Atenció a religiosos/es que presentin una problemàtica en salut mental
Altres unitats especialitzades públiques
Unitat especialitzada d’atenció a persones amb disminució auditiva (UEAS)
QUE ÉS?
La UEAS és un servei públic d’assistència psicològica i psiquiàtrica especialitzada en l’atenció a persones amb disminució auditiva concertada pel Servei Català de la Salut.
L’objectiu principal és oferir un espai sense barreres comunicatives per poder comunicar i entendre allò que provoca malestar emocional i psicològic, oferint suport, contenció i clarificació.
La UEAS trenca amb les barreres i assegura una atenció inclusiva amb l’objectiu de millorar la salut mental i el benestar de les persones amb discapacitat auditiva.
QUÈ OFEREIX?
- Diagnòstic de la patologia.
- Tractament psiquiàtric.
- Tractament psicològic: psicoteràpia individual.
- Seguiments psicològics.
- Entrevistes familiars.
- Coordinació amb altres serveis.
Unitat d’Atenció Especialitzada a Dones en Situació de Violència Masclista (UNADOM)
QUÈ ÉS?
La UNADOM ofereix atenció a les dones majors de 18 anys de la comarca del Barcelonès en situació de violència masclista que necessiten una ajuda psicològica i/o psiquiàtrica en règim ambulatori. Ofereix una atenció integral i respectuosa a partir d’un model d’intervenció centrat en les necessitats i els drets de la dona. Està dissenyat des d’un enfocament feminista i interseccional que redueix el risc de violència de segon ordre.
QUÈ OFEREIX?
La UNADOM ofereix dos tipus d’atenció:
Atenció individual:
El marc de treball s’inscriu dins el que denominem “psicoteràpia individual breu”. La freqüència de les sessions és setmanal. La duració del tractament pot anar del 3 a 6 mesos aproximadament, podent oferir a cada dona unes 20 sessions, per terme mitjà.
El tractament psicoterapèutic promou l’autonomia, la independència i la responsabilitat perquè cada dona se senti “agent de canvi”. Ofereix un acompanyament personalitzat i integral en el camí de la recuperació de les fortaleses i capacitats de cada dona perquè pugui abandonar la seva posició de víctima i evitar tornar-se a veure’s implicada en relacions de violència.
Si es considera necessari, es realitzen interconsultes amb el servei de psiquiatria del nostre centre.
Els objectius de la intervenció individual són:
- Alleugerir el patiment i promoure el benestar emocional
- Oferir un espai de reflexió i recuperació emocional
- Evitar la cronificació dels símptomes, reduir-los i/o superar-los
- Reduir el sentiment de culpa, promoure un sentiment de reafirmació i una recuperació de l’autoestima
- Ajudar a reformular la pròpia identitat
- Estimular les seves capacitats autònomes i facilitar l’adquisició de recursos més saludables d’afrontament a la realitat
- Afavorir un major contacte amb els propis sentiments i evitar la dissociació
- Facilitar la capacitat de pensament i incrementar la capacitat de contenció
- Promoure estils de relació interpersonal saludables i fomentant una integració en la vida social
- Considerar nous projectes de futur, incidint especialment en la inserció i formació laboral
Atencions grupals:
- Grups d’escenoteràpia:L’escenoteràpia és una intervenció grupal en el qual s’utilitza l’escenificació, el teatre com a eina per afavorir l’expressió de les emocions. Va ser una tècnica creada l’any 1973 per professionals del Centre Mèdic i Psicològic de la Fundació Vidal i Barraquer. L’activitat es realitza en grup, format per 6 o 10 persones. En aquest cas, el grup de dones es reuniria un cop per setmana durant quatre mesos (16 sessions) durant una hora i mitja. Els grups seran conduïts per dues terapeutes expertes a realitzar aquesta modalitat d’intervenció. En el grup permet treballar temes com la culpa, la por, la dependència, la negació, l’agressivitat, l’apatia, la desesperança, la lluita, la frustració, el dolor, etc. a través de la representació de situacions viscudes o imaginades, sobre les quals posteriorment es duu a terme una reflexió conjunta que facilita la seva elaboració.
- Grups de criança:Es tracta d’un grup psicoeducatiu de 8 sessions de duració. L’objectiu és augmentar la funció reflexiva materna amb la finalitat de limitar l’impacte de l’estrès i el trauma de la dona sobre la seva capacitat d’exercir una criança reflexiva i segura amb el seu/va fill/a. El grup oferirà models de criança sensibles, fomentarà relacions equitatives i respectuoses entre els membres de la família per erradicar patrons de violència en un futur. Es dissenyaran des d’una perspectiva feminista posant el focus en les cures fugint dels estereotips de gènere marcats pel sistema patriarcal.Es treballa per:
- Fomentar la capacitat de la mare en la detecció d’estats subjectius rellevants (necessitats, sentiments, intencions) en els seus infants a càrrec.
- Aconseguir estats d’equilibri emocional enfront d’una reexperimentació posttraumàtica que pot donar-se en el context de la interacció amb el/la fill/a.
- Reflexionar sobre els seus propis estats afectius durant la interacció amb el/la fill/a.
- Reflexionar sobre l’impacte que ha tingut en la dona haver estat en situació de violència masclista, i com això pot influir-la a l’hora d’exercir la criança, evitant la transmissió de patrons relacionals que puguin perpetuar els cicles de violència.
El treball en xarxa amb els diferents serveis d’administracions públiques és una tasca prioritària per la UNADOM. El contacte continuat i estructurat amb els professionals d’altres serveis implicats en la recuperació de la dona —com ara els Equips d’Atenció Primària, els Centres de Salut Mental públics, els Punts d’Informació i Atenció a la Dona (PIAD), els Serveis Socials, entre d’altres— ens permet garantir una atenció integral, eficient i respectuosa amb les necessitats de cada dona.
Qui som
Inés Aramburu Alegret | Coordinadora del Centre Mèdic Psicològic
- Llicenciada en Psicologia.
- Doctora per la Universitat Ramon Llull (URL).
- Màster en Psicologia Clínica i de la Salut (FPCEE Blanquerna).
- Màster en Psicopatologia Clínica (IUSMVB-URL).
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica (IUSMVB-URL).
- Curs oficial MBT-C (Mentalization Based Treatment – Child). IUSMVB-URL i Anna Freud National Centre for Children and Families. Barcelona.
- Postgrau en Lideratge, Habilitats Directives i Desenvolupament Directiu en Organitzacions de Salut (Universitat de Manresa i La Unió).
- Acreditada com a psicòloga general sanitària.
- Certificat Autism Diagnostic Interview- Revised (ADI-R).
- Certificat Autism Diagnostic Observation Schedule, Segunda Edición (ADOS-2).
- Especialista en Trastorns del Desenvolupament.
- Coordinadora del Màster en Terapia Familiar (FPCEE Blanquerna, IUSMVB-URL i Hospital de Sant Pau).
- Membre de la Asociación Española para la I+D en Terapia Familiar (AEI+DTF).
- Membre del Grup de Recerca en Mentalització i Avaluació d’Intervencions Psicològiques (GREMAIP).
Helena Bayo Magdaleno
- Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona (UB).
- Màster en Logopèdia Infantil a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
- Postgrau en Diagnòstic en l’Atenció Precoç a la Universitat de Girona. (UdG).
- Curs d’especialització en atenció precoç (Fundació Eulàlia Torras de Beà).
- Especialista en trastorns del neurodesenvolpament.
- Certificat Autism Diagnostic Interview- Revised (ADI-R).
- Certificat Autism Diagnostic Observation Schedule, Segunda Edición (ADOS-2).
- Curs d’actualització en epidemiològica i etiologia de l’autisme. Universidad Internacional Menéndez Pelayo Barcelona (UIMP).
- Nivell 1 de PECS. Pyramid Educational Consultants-Espanya.
- Formació bàsica en MBT-C. Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer-URL i Anna Freud National Centre. Barcelona.
- Acreditada com a psicòloga general sanitària pel COPC.
Maria Rosa Coca Ribas
- Llicenciada en Psicologia.
- Títol de Psicòloga Clínica.
- Psicoterapeuta acreditada per l´European Federation of Psychologists Associations (EFPA).
- Psicòloga Clínica de la FEAP.
- Supervisora del Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per a la xarxa pública en salut mental de la Universitat de Barcelona.
- Especialista en Teràpia Parella i Família.
David Cosialls
- Llicenciat en Psicologia per Blanquerna-Universitat Ramon Llull.
- Màster Universitari en Psicologia General Sanitària per Blanquerna-Universitat Ramon Llull.
- Màster Universitari en Psicologia de la Salut i Psicoteràpia per la Universitat Ramon Llull.
- Màster en Psicopatologia Clínica per l’IUSMVB-URL.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per IUSMVB-URL.
- Certificat Autism Diagnostic Observation Schedule, Segunda Edición (ADOS-2).
Nick Cross
- Llicenciat en Psicologia.
- Psicòleg General Sanitari.
- Màster en Treball Clínic i Salut Mental per Les Heures-Universitat de Barcelona
- Postgrau en Psicoteràpia Psicoanalítica per la Universitat de Barcelona (UB)
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per la Universitat de Barcelona (UB)
- Certificat en EMDR.
Atenció psicològica en anglès.
Eva de Quadras Ayuso
- Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
- Títol de Psicoterapeuta Europeo. Europsy.
- Títol de Psicòleg General Sanitari.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica IUSMVB-URL.
- Terapeuta especialista en Violència Masclista.
- Especialista en Teràpia Parella i Família.
- Postgrau de Grups en Salut Mental. Fundació Vidal i Barraquer.
- Especialista en Escenoteràpia.
Nuria Enrich
- Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona (UB).
- Màster en Psicopatologia Clínica per l’IUSMVB-URL.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica IUSMVB-URL.
- Acreditada com a psicòloga general sanitària.
- Certificat Autism Diagnostic Observation Schedule, Segunda Edición (ADOS-2).
Marie France Lemonche Mateo
- Psicòloga General Sanitària.
- Llicenciada en Psicologia per la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED).
- Postgraduada Especialista en Neuropsicologia Clínica a l’Institut Superior d’Estudis Psicològics.
- Postgraduada Especialista en Neuropsicologia Infantil a l’Institut Superior d’Estudis Psicològics.
- Postgraduada en Psicopatologia Infanto-Juvenil (malaltia crònica i trastorns del comportament infanto juvenil). Universitat Autònoma Barcelona (UAB).
- Postgraduada en Psicopatologia Infanto-Juvenil (trastorns emocionals i psicopatologia legal infanto juvenil). Universitat Autònoma Barcelona (UAB).
- Especialista en Trastorns del Desenvolupament (TEA, TDAH, TEAPs).
- Postgraduada en Mediació Familiar Sistèmica al Centre de Teràpia Familiar de Barcelona.
- Formació en Teràpia Cognitiva – Constructivista al Centre de Teràpia Cognitiva Vittorio Guidano.
- Formació en Avaluació i intervenció en població TEA Departament de la Salut de la Generalitat de Catalunya i Hospital Mutua de Terrassa.
- Certificat Autism Diagnostic Interview- Revised (ADI-R)
- Certificat Autism Diagnostic Observation Schedule, Segunda Edición (ADOS-2).
- Curs Introductori del Model SCERTS 2018.
- Curs Avançat del Model SCERTS 2018.
Eulalia Fortino
-
- FP 2 Administrativa
Sergio García
- Grau en Psicologia per la Universitat Ramon Llull (URL).
- Màster en Psicologia General Sanitaria per la FPCEE Blanquerna – URL.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per l’IUSMVB-URL.
- Postgrau en actualització en psicopatologia clínica – Universitat de Barcelona (UB).
- Curs obert en expert en trastorns de la personalitat – AEFDP.
Olga Grau
- T.E.A.T (Tècnica en Empreses i activitats Turístiques)
- Secretariat de Direcció
- Comptabilitat i Gestió informatitzada
- Formació d’auditors en qualitat
- Curs Prevenció de riscos laborals (INSH)
- Curs de tècniques de Negociació
- Curs de RRPP i Protòcol
- Curs especialista en finances
- Curs de Gestió Empresarial i Marketing
- Curs e-commerce
- Curs d’excel·lència en l’atenció telefònica
- Curs de Normalització Lingüística (Català)
- Curs PNL
- Curs Coaching
- Curs MindfulnessçCurs Inteligència emocional
Judith Lorente
- Grau en Psicologia per la Universitat Ramon Llull.
- Doctorat en Psicologia per la Universitat Ramon Llull (URL) (menció internacional).
- Màster en Psicologia General Sanitaria per la FPCEE Blanquerna – URL.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Professora al Grau de Psicologia de la FPCEE Blanquerna – URL.
- Professora al Màster en Psicologia General Sanitaria de la URL.
Josep Mercadal Rotger
- Graduat en Psicologia per la Universitat Ramon Llull.
- Doctor en Psicologia per la Universitat Ramon Llull.
- Màster Universitari en Psicologia General Sanitària per la Universitat Ramon Llull.
- Màster en Psicopatologia Clínica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Postgrau en Teràpia de Parella i Família per la Universitat de Girona.
- Coordinador i Professor del Màster Universitari en Psicologia General Sanitària a la Universitat Ramon Llull.
- Investigador Principal Grup de Recerca en Mentalització i Avaluació d’Intervencions Psicològiques (GREMAIP).
Cristina Nofuentes Garcia
- Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona.
- Postgrau en Salut Mental per la Universitat de Barcelona/ Fundació Bosch i Gimpera.
- Màster en Psicopatologia Clínica per la Universitat Pompeu Fabra).
- Postgrau de Parella i Família per la Universitat Ramon Llull.
- Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull.
- Especialista en Teràpia Parella i Família.
- Psicoterapeuta acreditada per la FEAP.
- Professora del Màster de Teràpia Familiar de la Universitat Ramon Llull.
Myriam Palau Bosch
- Llicenciada en Psicologia.
- Especialitat en Psicologia Clínica.
- Màster en Psicopatologia Clínica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Màster en psicoteràpia psicoanalítica l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Postgrau en parella i família.
- Especialista en Teràpia Parella i Família.
- Especialista en Atenció a les Persones amb Sordesa.
- Atenció en psicològica en francès i llengua de signes.
Carles Pérez Testor
- Doctor en Medicina i Cirurgia, Especialista en Psiquiatria i Psicoterapeuta de Parella i Família.
- Catedràtic Emèrit de la Universitat Ramon Llull a la FPCEE Blanquerna.
- Fundador i Investigador del Grup de Recerca de Parella i Família de la Universitat Ramon Llull.
- Professor del Grau en Psicologia (URL), del Màster de Teràpia Familiar (URL) i del Grau en Filosofia (Ateneu Universitari Sant Pacià).
- President de la Asociación Española para la I+D en Terapia Familiar (AEI+DTF).
- Vicepresident de la Xarxa Europea d’Instituts Universitaris de la Família (REDIF).
- Membre de la Comissió Científica de l’Associació Internacional de Psicoanàlisi de Parella i Família (AIPPF).
Teresa Pérez Testor
- Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Especialista en Psiquiatria per la Universitat de Barcelona.
Elena Ricart Català
- Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Especialista en Psicòloga clínica.
- Màster en Psicopatologia clínica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Especialista en Adopció.
- Especialista en Escenoteràpia.
Marta San Martino Pomés
- Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona.
- Psicòloga General Sanitària.
- Màster en Psicopatologia Clínica per l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL.
- Postgrau de Grups en Salut Mental – Fundació Vidal i Barraquer.
- Acreditació d’Europsy: Experta en Psicoteràpia segons els criteris establerts per la Federació Europea d’Associacions de Psicòlegs (FEPA).
- Especialista en Adopció.
Sara Signo
- Doctora en Psicologia per la Universitat Ramon Llull.
- Màster en Neuropsicologia: Diagnòstic i Rehabilitació Neuropsicològica per l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Màster Universitari en Psicologia de la Salut i Psicoteràpia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna – Universitat Ramon Llull
- Acreditació d’Expertesa en Neuropsicologia Clínica pel Consejo General de la Psicología de Españai pel Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.
- Acreditació com a Psicòloga General Sanitària pel COPC.
Clara Ventosa
- Graduada en Psicologia per la Universitat de Barcelona.
- Màster en Psicologia General Sanitària per la Universitat de Madrid.
- Acreditació en Teràpia Familiar Sistèmica per l’Hospital de Sant Pau.
- Postgrau en neuropsiquiatria i psicologia infanto-juvenil Sant Joan de Déu per la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Formació en trauma i perspectiva de gènere.
Lola Vilató Durán
- Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona.
- Màster en Psiquiatria i Psicologia Mèdica per la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Títol d’Especialista en Psiquiatria.
- Especialista en Atenció a Persones amb Sordesa.
- Atenció psiquiàtrica en anglès i francès.