Contacte Campus virtual Portal Transparència Publicacions Pares i fills ES
  • LA FUNDACIÓ
    • JORNADA D’INNOVACIÓ EN PSICOTERÀPIA
  • ASSISTÈNCIA PÚBLICA
    • SSM Sant Andreu
    • Hospital de Dia de Badalona
    • Hospital de Dia de Santa Coloma
    • ECID
    • CSMIJ Santa Coloma de Gramenet
  • CENTRE MÈDIC PSICOLÒGIC
  • DOCÈNCIA
    • Màster de Formació Permanent en Psicoteràpia Psicodinàmica en la Perinatalitat, la Infància i l’Adolescència
    • Màster de formació permanent en Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània
    • Màster de formació permanent
en Espiritualitat Transcultural
    • Màster de formació permanent en Teràpia Familiar
    • Màster en Psicologia General Sanitària
    • Títol d’Expert Universitari en Acompanyament Espiritual
    • Formació – AMBIT Multi-Team Training
    • Formació Continuada en Psicoteràpia
  • RECERCA
  • ACTUALITAT
  • CONTACTE
Product S'ha afegit a la cistella

Cistella

Professors en ment i Professionals en ment (PEM)

El projecte PEM és un projecte de suport al benestar i la salut mental tant dels professors de primària i secundària, com de professionals que treballen en l’àmbit socioeducatiu, basat en la mentalització.

Sabem que la feina dels professors i professionals dels àmbits socioeducatius és difícil i exigent. A banda dels objectius curriculars establerts, s’han de poder fer càrrec dels objectius relatius al context relacional en què duen a terme la seva tasca educativa: han de fer-se càrrec de les dinàmiques relacionals complexes als grups de joves amb els que treballen; s’han de fer càrrec de les complexitats derivades que hi hagi joves amb problemes de salut mental als seus grups; han de fer-se càrrec de les relacions amb els progenitors dels seus alumnes, amb tot allò que això implica de moments de bona sintonia i col·laboració, però també de situacions desagradables derivades d’exigències o retrets que arriben dels progenitors; han de manegar també les complexitats de les particulars dinàmiques relacionals al centre on treballen, amb les fortaleses i aspectes valuosos d’aquestes, però també els aspectes més disfuncionals i conflictius; han de poder conviure i donar resposta amb les exigències dels Departaments de l’administració amb els que treballin, demandes sovint viscudes com a allunyades de la seva realitat quotidiana a les aules o centres.

Tot això contribueix a generar un nivell d’impactes emocionals sobre els professors i professionals, sense que hi hagi sistemes protocol·litzats o espais als centres educatius per ajudar a donar suport a aquests impactes emocionals que, inevitablement, interfereixen en la qualitat de la feina del professor i la seva pròpia salut mental.
El Projecte PEM sorgeix gràcies al suport i col·laboració de la Fundació Probitas, per intentar oferir als professors i professionals eines per esmorteir aquests impactes emocionals que viuen constantment en el context de la seva feina i que són part de les causes dels nivells elevats d’estrès i malestar emocional que pateixen.
El projecte PEM té com a objectiu afavorir la capacitat de mentalització dels docents o professionals de centres educatius, respecte als alumnes, respecte a sí mateixos i respecte als seus companys, a través de la creació d’un espai segur on reflexionar al voltant de fets recents entre els professionals i els alumnes o entre els professionals i les famílies dels alumnes. La hipòtesi que fonamenta el projecte és que la promoció de la capacitat de mentalització dels docents en el context escolar pel que fa als alumnes i respecte a ells mateixos, afavorirà les estratègies de resolució dels conflictes, disminuirà la vivència d’estrès i afavorirà la percepció de benestar emocional en els professors.

El projecte PEM consta d’una formació teòrica inicial sobre la teoria de la mentalització i sessions quinzenals en grups de treball amb els/les professionals dels centres al llarg del curs escolar, per tal de fomentar la funció reflexiva o capacitat de mentalització en els docents respecte a si mateixos, respecte als seus/les seves alumnes i respecte a esdeveniments en els centres.

És un projecte que s’ha plantejat com una recerca, fent una avaluació del clima escolar prèvia a la intervenció, i una avaluació posterior a la intervenció. El projecte PEM es va iniciar el curs 2021-2022, i s’ha realitzat des d’aleshores en diferents centres educatius.

El projecte de recerca sobre l’impacte del projecte PEM es troba en curs, incloent-hi en l’estudi les dades dels qüestionaris realitzats pels professors participants en cada curs, de manera que esperem poder presentar resultats en els mesos vinents.

Col·labora:

Altres projectes
  • Grup de Joves
  • Projecte aprenentage i servei
  • Programa psicoterapèutica en experiències vitals adverses i estrès posttraumàtic
  • Projecte perinatal familiar
  • Unitat d‘atenció especialitzada per a donesven situació de violència masclista (UNADOM)
  • Projecte EsportivaMent
  • La seva connexió depèn de tu
  • Servei d‘atenció psicoeducativa, postobligàtoria
  • Equinoteràpia sociosanitària
  • Professors en ment i professionals en ment (PEM)
  • Projecte ECID a la Jornada Hub Salut URL
  • Routine Outcomes Measurement (ROM)
  • S.O.S. Mai Caminaràs Sol
  • Exposició final d‘any Hospital de Dia de Badalona
Fundació Vidal i Barraquer

Som una institució creada l’any 1964 i dedicada a l’àmbit de la Salut i específicament al de la Salut Mental. Integrem l’assistència, la docència i la recerca en la salut mental, amb una mirada psicològica, social, biològica i espiritual.

Transparència


Canal Ètic

Política de Cookies

Nota legal

Contacte
C/Fernando de Pessoa 47, Planta 3 08030 Barcelona
935 151 151
C/ Sant Gervasi de Cassoles, 88-90 08022 Barcelona
934 189 988
Xarxes socials
Twitter
LinkedIn
YouTube

UTILITZEM COOKIES PRÒPIES I DE TERCERS PER MILLORAR ELS NOSTRES SERVEIS I LA SEVA EXPERIÈNCIA. SI CONTÍNUA NAVEGANT, CONSIDEREM QUE ACCEPTA AQUEST ÚS.
Acceptar MÉS INFORMACIÓ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA