Contacte Campus virtual Portal Transparència Publicacions Pares i fills ES
  • LA FUNDACIÓ
    • JORNADA D’INNOVACIÓ EN PSICOTERÀPIA
  • ASSISTÈNCIA PÚBLICA
    • SSM Sant Andreu
    • Hospital de Dia de Badalona
    • Hospital de Dia de Santa Coloma
    • ECID
    • CSMIJ Santa Coloma de Gramenet
  • CENTRE MÈDIC PSICOLÒGIC
  • DOCÈNCIA
    • Màster de Formació Permanent en Psicoteràpia Psicodinàmica en la Perinatalitat, la Infància i l’Adolescència
    • Màster de formació permanent en Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània
    • Màster de formació permanent
en Espiritualitat Transcultural
    • Màster de formació permanent en Teràpia Familiar
    • Màster en Psicologia General Sanitària
    • Títol d’Expert Universitari en Acompanyament Espiritual
    • Formació – AMBIT Multi-Team Training
    • Formació Continuada en Psicoteràpia
  • RECERCA
  • ACTUALITAT
  • CONTACTE
Product S'ha afegit a la cistella

Cistella

Slide
Cus 2025-2027
Màster de Formació Permanent
en Psicoteràpia Psicoanalítica
Contemporània

· Títol propi de la Universitat Ramon Llull
· Reconeixement internacional
· Formació de psicoterapeutes que compleix els requisits establerts per organitzacions reconegudes com la Federació Espanyola d’Associacions de Psicoterapeutes (FEAP)

Díptic informatiu
Pla acadèmic
Slide
Curs 2025-2027
Màster de Formació
Permanent en
Psicoteràpia Psicoanalítica
Contemporània

· Títol propi de la Universitat Ramon Llull
· Reconeixement internacional
· Formació de psicoterapeutes que compleix els requisits establerts per organitzacions reconegudes com la Federació Espanyola d’Associacions de Psicoterapeutes (FEAP)

Díptic informatiu
Pla acadèmic
Presentació

La psicoteràpia psicoanalítica o psicodinàmica és una forma de psicoteràpia àmpliament estesa entre els professionals de la salut mental, essent aplicada en contextos clínics tant de la xarxa pública de salut mental (centres de salut mental infantil-juvenil i d’adults, hospitals de dia, equips d’intervenció a domicili, etc.) com en diferents centres i equips de pràctica privada.

Aquest màster ofereix una formació rigorosa en el model de la psicoteràpia psicoanalítica, des d’una perspectiva actualitzada. Hem afegit el terme “contemporània” per referir-nos a la psicoteràpia psicodinàmica que integra la perspectiva acadèmica i clínica, oferint una perspectiva teòrica i tècnica rigorosa de la psicoteràpia, compromesa amb l’avaluació i la recerca sobre els processos terapèutics per abordar el patiment emocional i els trastorns mentals.

Existeix una sòlida i creixent evidència empírica que recolza l’eficàcia de la psicoteràpia psicoanalítica o psicodinàmica (Shedler, 2010; Barber et al., 2013; Fonagy, 2015). S’han dut a terme assajos controlats aleatoris per a la major part dels trastorns mentals, que mostren la seva eficàcia (Abbass et al., 2014; Fonagy, 2015; Leichsenring, Leweke, Klein i Steinert, 2015; Leichsenring, Luyten et al., 2015). Diversos metaanàlisis també mostren l’evidència de la psicoteràpia psicodinàmica, un dels quals (Steinert et al., 2017) conclou que la psicoteràpia psicodinàmica és tan eficaç com altres tractaments psicoterapèutics amb eficàcia clarament demostrada, com el tractament cognitiu conductual. També existeix evidència que mostra que els efectes de la psicoteràpia psicodinàmica són estables i fins i tot milloren en avaluacions de seguiment (Abbass et al., 2009, 2014; Leichsenring i Rabung, 2008).

Durada
Dos anys acadèmics amb la possibilitat d’un tercer any per finalitzar les pràctiques.


Calendari
De setembre de 2025 a juliol de 2027
1r curs: dimarts i dijous
2o curs: dilluns i dimecres

Horari
De 17.00 a 21.30 h

Preu
1r Curs: 3900€
2n Curs: 3900€
A aquesta quantitat caldrà sumar-hi les 80 hores de supervisió individual o en petit grup (3 estudiants com a màxim). Tenen un cost de 60€ si són individuals i de 30€ si són en petit grup.

Plaçes: 25
Idioma: Castellà
Modalitat: Híbrid (amb la possibilitat de fer el màster presencial o online).
Crèdits: 60 ETCS

Contactar
BECA JORDI FONT I RODON 

Té com a fi finançar la matrícula del Màster de Formació Permanent en Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània per als cursos acadèmics 2025-2026 i 2026-2027.

S’atorgarà al candidat/a que presenti el millor treball escrit que abordi un tema relacionat amb la psicoteràpia psicodinàmica des d’una perspectiva contemporània, integrant el model psicodinàmic i els avenços més recents en la recerca en aquest àmbit.

Bases de la beca
Durada
Dos anys acadèmics amb la possibilitat d’un tercer any per finalitzar les pràctiques.


Calendari
De setembre de 2025 a juliol de 2027
1r curs: dimarts i dijous
2o curs: dilluns i dimecres

Horari
De 17.00 a 21.30 h

Preu
1r Curs: 3900€
2n Curs: 3900€
A aquesta quantitat caldrà sumar-hi les 80 hores de supervisió individual o en petit grup (3 estudiants com a màxim). Tenen un cost de 60€ si són individuals i de 30€ si són en petit grup.

Plaçes: 25
Idioma: Castellà
Modalitat: Híbrid (amb la possibilitat de fer el màster presencial o online).
Crèdits: 60 ETCS

Presentació

La psicoteràpia psicoanalítica o psicodinàmica és una forma de psicoteràpia àmpliament estesa entre els professionals de la salut mental, essent aplicada en contextos clínics tant de la xarxa pública de salut mental (centres de salut mental infantil-juvenil i d’adults, hospitals de dia, equips d’intervenció a domicili, etc.) com en diferents centres i equips de pràctica privada.

Aquest màster ofereix una formació rigorosa en el model de la psicoteràpia psicoanalítica, des d’una perspectiva actualitzada. Hem afegit el terme “contemporània” per referir-nos a la psicoteràpia psicodinàmica que integra la perspectiva acadèmica i clínica, oferint una perspectiva teòrica i tècnica rigorosa de la psicoteràpia, compromesa amb l’avaluació i la recerca sobre els processos terapèutics per abordar el patiment emocional i els trastorns mentals.

Existeix una sòlida i creixent evidència empírica que recolza l’eficàcia de la psicoteràpia psicoanalítica o psicodinàmica (Shedler, 2010; Barber et al., 2013; Fonagy, 2015). S’han dut a terme assajos controlats aleatoris per a la major part dels trastorns mentals, que mostren la seva eficàcia (Abbass et al., 2014; Fonagy, 2015; Leichsenring, Leweke, Klein i Steinert, 2015; Leichsenring, Luyten et al., 2015). Diversos metaanàlisis també mostren l’evidència de la psicoteràpia psicodinàmica, un dels quals (Steinert et al., 2017) conclou que la psicoteràpia psicodinàmica és tan eficaç com altres tractaments psicoterapèutics amb eficàcia clarament demostrada, com el tractament cognitiu conductual. També existeix evidència que mostra que els efectes de la psicoteràpia psicodinàmica són estables i fins i tot milloren en avaluacions de seguiment (Abbass et al., 2009, 2014; Leichsenring i Rabung, 2008).

Per què estudiar el Màster en Psicoterapia Psicoanalítica Contemporània?

Aquest màster ofereix al professional de la psicologia o la psiquiatria, el desenvolupament d’unes competències i habilitats tècniques que li permetran dur a terme processos psicoterapèutics que abordin amb rigor i profunditat les dificultats emocionals i els trastorns mentals de les persones ateses.

És un Màster títol propi de la Universitat Ramon Llull de Barcelona, que compleix els requisits que estableixen organitzacions reconegudes com la Federació Espanyola d’Associacions de Psicoterapeutes (FEAP).

El màster combina la formació teòrica i tècnica en el model psicoteràpia psicoanalítica, del qual som una institució referent a Barcelona amb més de 25 anys de reconeguda i consolidada trajectòria formant a psicoterapeutes, amb les valuoses aportacions del model del Tractament Basat en la Mentalització (MBT). Aquest model de psicoteràpia psicodinàmica contemporània va ser desenvolupat principalment per Peter Fonagy i Anthony Bateman, juntament amb un ampli grup de professionals en el Anna Freud Centre de Londres, institució amb la qual col·laborem des de fa diversos anys. El MBT s’ha convertit en un model transdiagnòstic aplicable en diferents franges d’edat, que compta amb diverses revisions i metaanàlisis que proporcionen evidència empírica sobre la seva efectivitat (Barlow, Sleed i Midgley, 2021; Byrne, Murphy i Connon, 2020; Cristea et al., 2017; Lo i Wong, 2022; Midgley, Sprecher i Sleed, 2021; Rameckers et al., 2021; Storebø et al., 2020; Volkert, Hauschild i Taubner, 2019).

Per què estudiar el Màster en Psicoterapia Psicoanalítica Contemporània?

Aquest màster ofereix al professional de la psicologia o la psiquiatria, el desenvolupament d’unes competències i habilitats tècniques que li permetran dur a terme processos psicoterapèutics que abordin amb rigor i profunditat les dificultats emocionals i els trastorns mentals de les persones ateses.

És un Màster títol propi de la Universitat Ramon Llull de Barcelona, que compleix els requisits que estableixen organitzacions reconegudes com la Federació Espanyola d’Associacions de Psicoterapeutes (FEAP).

El màster combina la formació teòrica i tècnica en el model psicoteràpia psicoanalítica, del qual som una institució referent a Barcelona amb més de 25 anys de reconeguda i consolidada trajectòria formant a psicoterapeutes, amb les valuoses aportacions del model del Tractament Basat en la Mentalització (MBT). Aquest model de psicoteràpia psicodinàmica contemporània va ser desenvolupat principalment per Peter Fonagy i Anthony Bateman, juntament amb un ampli grup de professionals en el Anna Freud Centre de Londres, institució amb la qual col·laborem des de fa diversos anys. El MBT s’ha convertit en un model transdiagnòstic aplicable en diferents franges d’edat, que compta amb diverses revisions i metaanàlisis que proporcionen evidència empírica sobre la seva efectivitat (Barlow, Sleed i Midgley, 2021; Byrne, Murphy i Connon, 2020; Cristea et al., 2017; Lo i Wong, 2022; Midgley, Sprecher i Sleed, 2021; Rameckers et al., 2021; Storebø et al., 2020; Volkert, Hauschild i Taubner, 2019).

Objectius

Aquest màster proporciona a l’estudiant el desenvolupament de competències i habilitats tècniques, permetent dur a terme processos psicoterapèutics que abordin amb rigor i profunditat les dificultats emocionals i els trastorns mentals de les persones ateses. Es desenvoluparan competències com:

 Focus en facilitar la identificació, modulació i expressió de les emocions de les persones ateses.

Focus en facilitar la identificació, modulació i expressió de les emocions de les persones ateses.

Capacitat de realitzar una valoració, comprensió i abordatge dels mecanismes de defensa i els modes pre-mentalitzants predominants en cada cas.

Capacitat de realitzar una valoració, comprensió i abordatge dels mecanismes de defensa i els modes pre-mentalitzants predominants en cada cas.

Una identificació sistemàtica de temes i patrons recurrents, en els pensaments, sentiments, estils de relació o idees sobre un mateix. Poden ser patrons recurrents que són dolorosos o contraproduents, dels quals la persona se sent incapaç d’escapar, o potser no és conscient d’aquests patrons i necessitarà ajuda per identificar-los i abordar-los.

Una identificació sistemàtica de temes i patrons recurrents, en els pensaments, sentiments, estils de relació o idees sobre un mateix. Poden ser patrons recurrents que són dolorosos o contraproduents, dels quals la persona se sent incapaç d’escapar, o potser no és conscient d’aquests patrons i necessitarà ajuda per identificar-los i abordar-los.

Perspectiva evolutiva o del desenvolupament, que afavoreix la comprensió de les experiències passades i el paper que aquestes juguen en la forma de viure el present i acostar-nos al futur.

Perspectiva evolutiva o del desenvolupament, que afavoreix la comprensió de les experiències passades i el paper que aquestes juguen en la forma de viure el present i acostar-nos al futur.

Focus en les relacions interpersonals, en les forces i vulnerabilitats de les persones ateses a nivell interpersonal.

Focus en les relacions interpersonals, en les forces i vulnerabilitats de les persones ateses a nivell interpersonal.

Focus en la relació amb el professional que atén, amb qui solen reproduir-se patrons de relació o aspectes del món intern.

Focus en la relació amb el professional que atén, amb qui solen reproduir-se patrons de relació o aspectes del món intern.

Exploració minuciosa dels pensaments, fantasies, desitjos i de tot el que la persona tingui en ment.

Exploració minuciosa dels pensaments, fantasies, desitjos i de tot el que la persona tingui en ment.

Objectius

Aquest màster proporciona a l’estudiant el desenvolupament de competències i habilitats tècniques, permetent dur a terme processos psicoterapèutics que abordin amb rigor i profunditat les dificultats emocionals i els trastorns mentals de les persones ateses. Es desenvoluparan competències com:

 Focus en facilitar la identificació, modulació i expressió de les emocions de les persones ateses.

Focus en facilitar la identificació, modulació i expressió de les emocions de les persones ateses.

Capacitat de realitzar una valoració, comprensió i abordatge dels mecanismes de defensa i els modes pre-mentalitzants predominants en cada cas.

Capacitat de realitzar una valoració, comprensió i abordatge dels mecanismes de defensa i els modes pre-mentalitzants predominants en cada cas.

Una identificació sistemàtica de temes i patrons recurrents, en els pensaments, sentiments, estils de relació o idees sobre un mateix. Poden ser patrons recurrents que són dolorosos o contraproduents, dels quals la persona se sent incapaç d’escapar, o potser no és conscient d’aquests patrons i necessitarà ajuda per identificar-los i abordar-los.

Una identificació sistemàtica de temes i patrons recurrents, en els pensaments, sentiments, estils de relació o idees sobre un mateix. Poden ser patrons recurrents que són dolorosos o contraproduents, dels quals la persona se sent incapaç d’escapar, o potser no és conscient d’aquests patrons i necessitarà ajuda per identificar-los i abordar-los.

Perspectiva evolutiva o del desenvolupament, que afavoreix la comprensió de les experiències passades i el paper que aquestes juguen en la forma de viure el present i acostar-nos al futur.

Perspectiva evolutiva o del desenvolupament, que afavoreix la comprensió de les experiències passades i el paper que aquestes juguen en la forma de viure el present i acostar-nos al futur.

Focus en les relacions interpersonals, en les forces i vulnerabilitats de les persones ateses a nivell interpersonal.

Focus en les relacions interpersonals, en les forces i vulnerabilitats de les persones ateses a nivell interpersonal.

Focus en la relació amb el professional que atén, amb qui solen reproduir-se patrons de relació o aspectes del món intern.

Focus en la relació amb el professional que atén, amb qui solen reproduir-se patrons de relació o aspectes del món intern.

Exploració minuciosa dels pensaments, fantasies, desitjos i de tot el que la persona tingui en ment.

Exploració minuciosa dels pensaments, fantasies, desitjos i de tot el que la persona tingui en ment.

Destinataris

Psicòlegs, psiquiatres i metges que desitgin especialitzar-se en el model de psicoteràpia psicoanalítica o psicodinàmica amb una aproximació contemporània i actualitzada.

Professorat

Comptem amb un equip de professors de molt àmplia i reconeguda experiència en l’àmbit de la psicoteràpia psicoanalítica i del tractament basat en la mentalització. Com es pot veure en la informació detallada de cada professor, es tracta de professionals de reconegut prestigi internacional, que han compaginat des de fa molts anys el treball clínic, el desenvolupament de models d’intervenció centrats en les necessitats de les persones ateses, així com el treball de recerca i la docència que estimulen una constant revisió i actualització dels models de tractament.

Veure professorat +

Lic. Jordi Arévalo 

  • Psicòleg i Psicoterapeuta d’infants, adolescents i adults. Certificat Europeu Europsy d’Especialista en Psicoteràpia. Psicoterapeuta acreditat perl’Anna Freud Centre de Londres en Psicoteràpia Basada en la Mentalització. Psicoterapeuta acreditat pel New York Personality Disorders Institute en Psicoteràpia Focalitzada en la Transferència. Psicoterapeuta acreditat per l’ Asociación de Psicoterapia Cognitivo Analítica de España comPsicoterapeuta Cognitiu Analític. Membre de l’Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica i de la Federación Española de Asociaciones de Psicoterapia.
  • Ha treballat en diferents hospitals en Unitats d’Aguts, Sub-Aguts, Hospitals de Dia, Consultes Externes i ComunitatsTerapèutiques de Toxicomanies a Barcelona i Londres. Actualment treballa a la Clínica de Sub-Aguts Llúria, centre de Psicoteràpia de Barcelona-Serveis de Salut Mental (CPB-SSM).
  • Professor a l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull de Barcelona. Professor al Màster de salut Mental Comunitària de la Universitat de Barcelona i al Postgrau en Diagnòstic i Tractament del Trastorn Límit de la Personalitat: Desenvolupament de Competències Especialitzades, de la Universitat Internacional de Catalunya.
  • Docent a la formació de Psicòlegs del Grau de Psicologia i del Màster General Sanitari a la Clínica Llúria (CPB-SSM) de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Vic.


Dr. Jordi Artigue Gómez

  • Doctor en Psicologia, Psicòleg Especialista en Psicologia Clínica. Psicoterapeuta acreditat per SEPYPNA. Psicoanalista membre de la Sociedad Española de Psicoanálisis i la International Psychoanalytic Association.
  • Actualment, treballa a l’Equip Clínic d’Intervenció a Domicili (ECID) de la Fundació Vidal i Barraquer, on la seva finalitat és l’atenció a l’adolescent d’alt risc psicopatològic i en risc d’exclusió social. Va treballar com a psicòleg clínic en diferents serveis de salut mental públics com l’Equip d’Atenció Precoç al Pacient en risc de Psicosi (EAPPP) a Barcelona. Excoordinador del Centre de Salut Mental Infantojuvenil de la Unitat de Salut Mental de Sant Martí Nord de Barcelona.
  • Professor associat a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona i co-coordinador de dos màsters propis de la UB, un en col·laboració amb la Sociedad Española de Psicoanálisis (SEP). Professor titular en excedència de secundària del Departament d’Ensenyament.
  • Autor d’alguns articles en entrevistes científiques sobre Factors de Risc en Salut Mental i sobre diferents temes com la prevenció dels trastorns mentals: http://prevenciotractamentsalutmental.cat/
  • Supervisor en serveis de salut mental de l’àmbit públic i en centres de desenvolupament infantil i atenció precoç.


Dra. Erika Barba-Müller

  • Doctora en Neurociències per la Universitat Autònoma de Barcelona. Té publicacions científiques en revistes d’alt impacte com‘Nature Neuroscience’ i ‘Human Brain Mapping’, entre altres. L’estudi que va sorgir de la seva tesi doctoral ha estat considerat dels descobriments científics més importants del 2016 – 2017.
  • També és psicoterapeuta acreditada per la Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas (FEAP) i psicoanalista de l’Institut Psicoanalític de Barcelona (IPB). Exerceix en pràctica privada i en la Unitat de Psicoteràpia Psicoanalítica d’Adults (UPPA) de Pere Caver | Salut Mental.


Dr. Chris Christian

  • Doctor en Psicologia, Psicòleg Clínic i Psicoanalista. Va obtindré el seu doctorat en psicologia clínica a la Universitat de Massachusetts, Amherst; va obtenir el seu Certificat en Psicoanàlisi de l’Institut d’Entrenament i Investigació Psicoanalítica a Nova York (IPTAR), on va ser degà i és actualment Analísta Didacta.
  • És professor clínic assistent de la Facultat de Medicina de la Universitat de Yale, Departament de Psiquiatria i professor a la Wstern New England Psychoanalytic Society. És membre de Los Angeles Institute and Society for Psychoanalytic Studies (LAISPS), l’American Psychoanalytic Association (APsA), l’International Psychoanalytical Association (IPA) i el Rapaport-Klein Study Group. És l’Editor-in-Chief de la revista Psychoanalytic Psychology, publicada per  l’American Psychological Association (APA).
  • Els seus llibres inclouen Psychoanalysis in the Barrios: Race, Class, and the Unconscious (Routledge), amb Patricia Gherovici, llibre gaunyador del distinguit 2020 Gradiva Award, i de l’American Board & Academy of Psychoanalysis Book Prize. Tambié és coeditor de Psychoanalytic Perspectives on Conflict, amb Morris Eagle i David Wolitzky; i de The Second Century of Psychoanalysis: Evolving Perspectives on Therapeutic Action (Karnac Books), amb Michael J. Diamond. El seu proper llibre Psicoanálisis y lo Corpóreo – Nuevos Estudios Sobre la Conexión Psique-soma el publicarà Routledge.


Dr. Mark Dangerfield 

  • Doctor en Psicologia per la Univeritat Ramon Llull (Barcelona), Psicòleg Clínic i Psicoterapeuta (European Federation of Psychologists Associations i el Colegio Oficial de Psicólogos de España -EFPA/COP-) i Psicoanalista membre de la Sociedad Española de Psicoanálisis i la International Psychoanalytical Association.
  • Director i professor de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull (Barcelona). També és formador i supervisor dels models MBT-A i AMBIT acreditat per l’Anna Freud Centre de Londres.
  • Des de fa més de 25 anys ha treballat en diferents serveis de la xarxa pública de salut mental a Barcelona. Va treballar des del 2008 fins al 2017 a l’Hospital de Dia per a Adolescents de la Fundació Vidal i Barraquer i des del 2017 lidera la creació i desenvolupament del projecte ECID de la mateixa Fundació. Els Equips Clínics d’Intervenció a Domicili (ECID) són equips assistencials a la xarxa pública de salut mental, pioners a Espanya, per adolescents d’alt risc psicopatològic i alt risc d’exclusió social, que presenten dificultats de vinculació amb els serveis assistencials ordinaris, basats en el model AMBIT de l’Anna Freud Centre de Londres.


Lic. Neri Daurella de Nadal

  • Llicenciada en Filosofia i en Psicologia. Especialista en Psicologia Clínica. Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytic Association i de l’IARPP-E. Professora associada durant trenta anys de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona. Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.
  • Experta en grups Balint, que ha coordinat en diferents CAP de l’ICS. Docent en seminaris de la SEP com “La relació pacient-terapeuta: interacció i canvi”, i “Evolució històrica del pensament psicoanalític”. Juntament amb la seva activitat clínica i de supervisora de psicoteràpies d’adults i adolescents, ha aportat la seva reflexió sobre la relació entre psicologia, psicoanàlisi, medicina i societat en ponències, articles i capítols de llibres. Autora del llibre Falla bàsica i relació terapèutica. L’aportació de Michael Balint a la concepció relacional de la Psicoanàlisi. (2013) Madrid: Agora Relacional.


Dra. Laia Ferrer

  • Doctora en Psicologia (UB). Psicòloga Especialista en Psicologia Clínica. Psicoterapeuta. Màster en Psicoteràpia Psicoanalista amb Infants i Adolescents (UB). Màster en Trastorn mental Greu (UB). Formació bàsica en Teràpia Basada en la Mentalització: MBT, AMBIT i MBT-C per l’Anna Freud National Centre for Children and Families de Londres.
  • Psicòloga Clínica Adjunta al CSMIJ de la Fundació Vidal i Barraquer a Santa Coloma de Gramenet (Barcelona) – Servei de Salut Mental públic Comunitari per infants i adolescents (2005 – 2020). A l’actualitat Psicòloga Clínica Adjunta a l’ECID de la Fundació Vidal i Barraquer a Santa Coloma de Gramenet i Badalona (Barcelona) – Servei de Salut Mental Públic per atendre al domicili a adolescents d’alt risc psicopatològic, desvinculats de la xarxa de Salut Mental i Educativa.
  • Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull.


Dra. Marta Golanó Fornells

  • Doctora en Psicologia (Universitat Ramon Llull). Màster en Psicopatologia Psicoanalítica (URL). Llicenciada en Psicologia i Especialista en Psicologia Clínica (Universitat de Barcelona). Acreditada per l’Anna Freud National centre for Children and Families de Londres en Parent Development Interview (PDI), en Clinical Uses of the PDI. Formadora de Reflective Functioning en Parent Development Interview (PDI) pel PDI-Training Institute de Nova York. Supervisora en MBT-C acreditada per l’Anna Freud Centre for Children and Families de Londres. Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Professora del postgrau a la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació i l’esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.
  • Membre del Grup d’Investigació en Mentalització i Avaluació d’Intervencions Psicològiques (GREMAIP) de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Investigadora en mentalització parental, aferrament, desenvolupament infantil, adolescència i família. Participa en diferents projectes per la introducció del concepte de mentalització en la pràctica clínica a Espanya. Actualment, participa en la implementació de mesures sistemàtiques de resultats a través de metodologies d’avaluació als equipaments assistencials públics en col·laboració amb diferents entitats clíniques de Catalunya.


Montserrat Guàrdia i Porcar

  • Psicòloga Clínica i Especialista en Psicoteràpia (EFPA / COP). Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytical Association.
  • Ha col·laborat com a professora al màster DMT (UB), a la Fundació Puigvert, al Màster de Perinatal (UV) i a l’Institut de Psicoanàlisi de Barcelona (SEP). Membre de l’equip pedagògic de l’escola Carrilet.
  • Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer  – Universitat Ramon Llull de Barcelona.
  • Supervisora de diferents serveis de Salut Mental infantojuvenil de la Xarxa Pública de Salut Mental de Catalunya.
  • Col·laboració al llibre: Processos mentals primaris (2008). Ed. Grupo del libro / Fundación Orienta. Autora de diferents articles publicats a la Revista Catalana de Psicoanàlisi, Temas de Psicoanálisis i a www.familiaforum.net.


Maribel Iglesias

  • Maribel Iglesias és psicòloga per la Universitat de Barcelona, Màster en psicopatologia clínica per la Universitat Ramon Llull (URL), especialista en psicoteràpia (europeu) per la Federació d’Associacions de Psicòlegs (EFPA – EuroPsy) i Psicoanalista en formació a l’Institut de Psicoanàlisi de Barcelona (IPB a la Societat Espanyola de Psicoanàlisi – SEP) i Associació Internacional Psicoanalítica (IPA – IPSO). Certificada en el Tractament Basat en la Mentalització per a Infants per l’Anna Freud Centre (MBT-C).
  • Més de 20 anys d’experiència clínica amb Infants, Adolescents i Adults en l’àmbit de la xarxa de salut mental pública del Centre de Salut Mental Infantojuvenil i dels seus familiars (CSMIJ) de la Fundació Orienta a Barcelona, i en la pràctica privada.
  • Durant més de deu anys ha estat directora clínica del programa ‘TGD i Psicosi en l’entorn escolar’ a la zona de Viladecans (Barcelona), programa conjunt amb el Departament de Salut i Ensenyament de Catalunya. Basat en una intervenció intensiva i específica a la comunitat TGD-TEA i la Psicosi, des del tractament a l’entorn escolar, els professors implicats i la família.


Dra. Norka Malberg

  • Doctora en Psicoteràpia pel University College London (UCL). Psicòloga i Psicoterapeuta. Psicoanalista d’infants, adolescents i adults (Membre de la International Psychoanalytic Association, l’American Psychoanalytic Association, la Western New England Psychoanalytic Society i la Contemporary Psychoanalytic Association). MSc de Florida International University, Harvard University i University College London en les àrees de psicologia del desenvolupament, clínica i educativa. Supervisora i Formadora en tractament basat en la mentalització per a infants, adolescents i famílies, acreditada per l’Anna Freud Centreu de Londres.
  • Professora clínica assistent al Yale Child Study Center, de la Facultat de Medicina de la Universitat de Yale. Professora Associada del Departament de Psicologia de la Universitat de Rutgers (New jersey). Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.
  • Autora i coautora de nombrosos llibres, capítols de llibre i articles. Entre ells destaquen el manual del model MBT-C: “Mentalization-Based Treatment for Children: A Time-Limited Approach” publicat en anglès i traduït en diferents idiomes, entre ells el castellà. Entre aquests títols també hi destaca el manual “Working with Parents in Therapy. A Mentalization-Based Approach”, que també s’ha traduït al castellà.
  • Membre del Grup d’Investigació en Mentalització i Avaluació d’Intervencions Psicològiques (GREMAIP) de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.


Miguel Perlado

  • Psicòleg. Psicoterapeuta, docent-supervisor (FEAP-EAP). Psicoanalista (Societat Espanyola de Psicoanàlisi – International Psychoanalytic Association). President de la Secció de Psicoteràpia Psicoanalista de la Ferderació Espanyola d’Associacions de Psicoteràpia (FEAP). Membre del Patronat de la Fundació Congrès Català en Salut Mental (FCCSM). Supervisor de l’Institut de Psicologia Forense de Barcelona (IPF). Fundador i actual supervisor de l’Associació per a la Investigació de l’Abús Psicològic (AIIAP). Membre de la International Cultic Studies Association (ICSA). Membre del Comitè Científic de la Federació Europa de Centres d’Informació sobre Sectes (FECRIS).
  • Més de vint-i-cinc anys d’experiència en dispositius públics i privats de salut mental i addiccions, actualment en pràctica privada. Especialitzat en l’ajuda a familiars, membres i exmembres de sectes i altres relacions abusives, incloent-hi intervencions en casos de control coercitiu en context de grup (sectes destructives) o en relacions de dues persones (manipulació interpersonal), famílies amb alts nivells de control, abusos professionals, abusos espirituals, transgressions terapèutiques i extremisme ideològic violent. Pèrit forense en casos judicials sobre sectes, tant en l’àmbit civil com en el penal.
  • Ha publicat nombrosos treballs sobre la problemàtica associada en les sectes. Professor associat al Màster en Espiritualitat Transcultural (IUSM VB-URL). Coordinador del llibre Estudis clínics sobre sectes (2004.


Dr. José Miguel Ribé

  • Psiquiatra i Grupanalista. Doctor en Psicologia (URL). Membre titular de l’Associació de Psicoterapeuta Analítica Grupal (APAG) i de la Sección de Grupos de la Asociación Española de Neuropsiquiatría (AEN). Treballa al Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA) de Sant Andreu a Barcelona de la Fundació Vidal i Barraquer.
  • Professor a l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL de Barcelona.


Ramon Riera i Alibés

  • Metge (UAB). Psiquiatre (UAB). Va ser Cap del Servei d’Educació Especial de l’Ajuntament de Barcelona i Adjunt del Servei de Psiquiatria Infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.
  • En l’actualitat treballa en l’àmbit privat com a psicoterapeuta d’adults i com a coordinador de grups d’estudi sobre Psicoanàlisi Relacional, sobre la perspectiva intersubjectiva de la Self Psychology i sobre diferents abordatges contemporanis de la Psicoteràpia del Trauma.
  • Introductor a Catalunya i Espanya de les perspectives intersubjectiva i relacional en psicoanàlisi. President d’honor de IARPP-Espanya de la International Association of Relational Psychoanalysis. Membre fundador emèrit del International Council de la International Association for Psychoanalytic Self Psychology. Professor de la DiplomaturaIntroducció a la Psicoanàlisi Relacional a Mèxic (IARPP – Mèxic Contemporani).
  • Autor dels llibres La Connexió Emocional (català i castellà a Octaedro) i L’Herència Emocional (català a La campana, castellà a Planeta).


Rosa Royo Esqués

  • Psicòloga especialista en Psicologia Clínica i Psicoterapeuta (EFPA / COP). Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i International Psychoanalytic Association.
  • Professora a l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull de Barcelona. Docent a l’Escola de Clínica Psicoanalítica amb infants i adolescents (ECPN); la Societat Catalana de Rorschach, Mètodes Projectius; Màster en Dansa, Moviment, Teràpia (DMT) de la UAB; Fundació Puigvert i participació en diferents cursos de formació organitzats per entitats de l’àmbit.
  • Supervisora de serveis públics i concertats de Salut mental (infantil, juvenil i adults) i d’institucions especialitzades en la prevenció, diagnòstic i tractament de diferents tipus de violència: gènere, social, familiar, maltractament o abús sexual a menors.
  • Autora de diferents articles de salut mental publicats en revistes de psicologia, treball social, educació i artteràpia.
  • Coordinadora i membre del GAP (Grup Assemblea Psicoanalítica).


Dr. Francesc Sáinz Bermejo

  • Doctor en Psicologia per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Psicoanalista, membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytical Association. Psicoterapeuta membre de ACPP / FEAP. Psicòleg, especialista en Psicologia Clínica. Membre titular de l’Institut de Psicoteràpia Relacional de Madrid (IPR). President de l’Institut CatalàDonald W. Winnicott.
  • Professor associat de la Universitat de Barcelona. Professor de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer de la Universitat Ramon Llull. Professor convidat a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la formació d’Art-terapeutes a l’Institut Metàfora. Professor col·laborador de la Universitat de Panamà com supervisor del doctorat en Psicologia.
  • Director del postgrau Especialista en Psicoteràpia Psicoanalítica Relacional en conveni amb Ágora Relacional de Madrid.
  • Supervisor d’equips públics de Salut mental, en l’àmbit infanto-juvenil i d’adults, així com dels Serveis Socials de Catalunya.
  • És un dels introductors de l’obra de Winnicott a la formació de Psicoterapeutes i un dels pioners de la Psicoanàlisi Relacional a Espanya.
  • Ha publicat articles sobre salut mental i psicoanàlisi en solitari i en col·laboració. Autor i co-autor de diferents llibres, entre els que destaca Winnicott i la perspectiva relacional a la psicoanàlisi.


Dr. Jorge L. Tizón García

  • Doctor en Medicina, Psiquiatra, Psicòleg i Neuròleg. Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytical Association. Va dirigir durant vint-i-dos anys la Unitat de Salut Mental dels barris de la Verneda, la Pau i la Mina de Barcelona. Va fundar i dirigir entre 2005 i 2011 l’Equip de Prevenció en Salut Mental i Atenció Precoç als Pacients en Risc de Psicosi (EAPPP) a l’Atenció Primària de la Sanitat Pública a Catalunya.
  • Professor de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona i de diferents universitats i instituts de formació nacionals i internacionals.
  • És director de la col·lecció de llibres 3P (“Psicopatologia i Psicoteràpia de la Psicosi”), de l’editorial Herder (Barcelona – Berlín – Mèxic).
  • Ha publicat més de tres-cents treballs en revistes científiques, trenta-quatre llibres i més de 200 capítols de llibres.
  • Entre els llibres publicats: el tractat “Pèrdua, pena, dol”, “Psicoanàlisi, processos de dol i psicosi”, “Entendre la psicosi”, i el tractat “Apunts per una Psicopatologia basada en la relació” (4 volums).


Dra. Tuulikki Trias

  • Doctora en medicina i psiquiatra especialitzada en infants i adolescents a la Universitat de Oulu, Finlàndia.
  • Psicoterapeuta i psicoanalista de l’Institut de Psicoanàlisi de Barcelona.
  • Acreditació en MBT-F a l’Anna Freud Centre de Londres. Cap de servei a l’Hospital de Dia per Adolescents de Miralta i Collblanc (Barcelona) de la Fundació Orienta.


Rosa Velasco

  • Rosa Valasco és Metge i Psicoanalista de la SEP – IPA. Cofundadora i expresidenta de la IARPP – Espanya, Associació Internacional Psicoanàlisi i Psicoteràpia Relacional (IARPP). Membre de l’Institut de Psicoteràpia Relacional (IPR). Membre de la FEAP. Supervisora clínica de l’equip assistencial Context (Assistència Integral dels Trastorns Alimentaris) a Barcelona. Ha estat supervisora de l’Institut Català de la Salut (ICS) – Centre de salut mental Collblanc-Hospitalet.
  • Conductora de grups de supervisió clínica nacionals i internacionals, presencials i online. Psicoanalista de la SEP acreditada per portar anàlisi de candidats. Docent de seminaris de la SEP i supervisora clínica de la SEP. Professora de la Diplomatura Introducció a la Psicoanàlisi Relacional a Mèxic (IARPP – Mèxic Contemporani).
  • Publica els seus treballs a diferents revistes especialitzades: Revista Catalana de Psicoanàlisi (Barcelona); Revista online Aperturas Pricoanalíticas (Madrid); Revista online Clínica e Investigación Relacional (Madrid); Revista Psychoanalytic Inquiry (EE.UU.); Revista PsiRelacional (Portugal); Revista online Vérticek (México); Revista Intercambios/Intercanvis (Barcelona); i, Revista Intersubjetivo (Madrid).
  • Coautora dels llibres: Delitos sexuales contra menores (2014). Temas actuales en el psicoanálisis contemporáneo (2021). I, Aportaciones a la clínica relacional (2023) (en prensa).
  • Actualment és la directora del Seminari de Supervisió online des d’una perspectiva Psicoanalítica Relacional a la SEP. També treballa en consulta privada.
Informació
Matrícula
Requisits d'admissió
Facilitats de pagament
Psicoteràpies i supervisions
Director del Curs
Matrícula

Les persones interessades a cursar el màster i vulguin rebre més informació poden dirigir-se a la Secretaria Acadèmica de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer de la Universitat Ramon Llull escrivint un correu electrònic a docencia@fvb.cat. Sol·licitant una entrevista amb el director del màster i presentant el seu CV. Aquesta entrevista es pot fer de forma presencial o online.
Una vegada confirmada l’admissió serà imprescindible presentar la fulla de sol·licitud d’admissió juntament amb la documentació requerida i abonar els drets de prescripció per reservar la plaça. L’import de la matrícula s’haurà d’abonar dintre del termini fixat.

Requisits d'admissió
Documentació obligatòria

  • Títol universitari oficial de grau de Psicologia o Medicina de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) o títol estranger equivalent que permeti accedir a un postgrau universitari al país que ha expedit el títol. En cas que el sol·licitant no hagi finalitzat encara els seus estudis en el moment de cursar la sol·licitud se li demanarà que firmi una declaració que acrediti que els haurà finalitzat abans de l’inici del màster universitari.
  • Currículum vitae.
  • Document Nacional d’ Identidad o Passaport.
Facilitats de pagament

L’import total del màster es podrà finançar en tres pagaments sense interessos. Per a més informació: docencia@fvb.cat

Psicoteràpies i supervisions
Supervisions
Per completar el màster, és indispensable realitzar un total de 120 sessions de supervisió de tractaments psicoterapèutics que cada estudiant estigui portant a terme. D’aquestes supervisions, 80 hores se celebraran de forma individual o en grup petit (màxim 3 estudiants), i les 40 hores restants seran en format grup gran, amb tot el grup d’estudiants que estiguin fent el mateix curs acadèmic. Aquestes 40 hores en grup gran es duran a terme en el marc del Seminari de Grup de Supervisió durant els dos anys acadèmics del programa. És important tenir en compte que les 80 sessions individuals de supervisió han de ser gestionades i pagades directament per l’estudiant a cada supervisor, i no estan incloses en el preu total del Màster. A més, és obligatori presentar un document signat per ambdues parts (estudiant i supervisor) a la Secretaria Acadèmica, com a constància de la realització d’aquestes sessions de supervisió en l’expedient acadèmic. Els detalls específics com la freqüència i el preu per sessió s’acordaran de forma individual amb cada supervisor.

Psicoteràpies
Les sessions de supervisió requerides es fonamentaran en casos clínics de psicoteràpia realitzats per cada estudiant, amb una freqüència d’una o dues sessions per setmana (aproximadament 300 sessions en total). L’estudiant tindrà l’opció de dur a terme aquestes pràctiques amb pacients que atengui en la seva pròpia pràctica sigui privada o en la institució on treballi, així com en algun dels Serveis de Salut Mental (tant per a adults com per a nens i adolescents) propis de la nostra institució, o aquells amb els quals l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer tingui acords de col·laboració.

Fundació Vidal i Barraquer:

  • CSMA de Sant Andreu (Barcelona)
  • CSMIJ de Santa Coloma de Gramenet
  • ECID de Badalona
  • Hospital de Dia de Santa Coloma de Gramenet
  • Hospital de Dia de Badalona
  • Servei de Rehabilitació Comunitària de Sant Andreu (Barcelona)

Fundació Eulàlia Torres de Beà:

  • CSMIJ de Sant Andreu (Barcelona)

Pere Claver Grup:

  • UPPIJ del barri de Sants (Barcelona)
  • UPPA del barri de Sants (Barcelona)
Director del Curs

Mark Dangerfield

Destinataris

Psicòlegs, psiquiatres i metges que desitgin especialitzar-se en el model de psicoteràpia psicoanalítica o psicodinàmica amb una aproximació contemporània i actualitzada.

Professorat

Comptem amb un equip de professors de molt àmplia i reconeguda experiència en l’àmbit de la psicoteràpia psicoanalítica i del tractament basat en la mentalització. Com es pot veure en la informació detallada de cada professor, es tracta de professionals de reconegut prestigi internacional, que han compaginat des de fa molts anys el treball clínic, el desenvolupament de models d’intervenció centrats en les necessitats de les persones ateses, així com el treball de recerca i la docència que estimulen una constant revisió i actualització dels models de tractament.

Veure professorat +

Dr. Chris Christian

Doctor en Psicologia, Psicòleg Clínic i Psicoanalista. Va obtindré el seu doctorat en psicologia clínica a la Universitat de Massachusetts, Amherst; va obtenir el seu Certificat en Psicoanàlisi de l’Institut d’Entrenament i Investigació Psicoanalítica a Nova York (IPTAR), on va ser degà i és actualment Analísta Didacta.

És professor clínic assistent de la Facultat de Medicina de la Universitat de Yale, Departament de Psiquiatria i professor a la Wstern New England Psychoanalytic Society. És membre de Los Angeles Institute and Society for Psychoanalytic Studies (LAISPS), l’American Psychoanalytic Association (APsA), l’International Psychoanalytical Association (IPA) i el Rapaport-Klein Study Group. És l’Editor-in-Chief de la revista Psychoanalytic Psychology, publicada per  l’American Psychological Association (APA).

Els seus llibres inclouen Psychoanalysis in the Barrios: Race, Class, and the Unconscious (Routledge), amb Patricia Gherovici, llibre gaunyador del distinguit 2020 Gradiva Award, i de l’American Board & Academy of Psychoanalysis Book Prize. Tambié és coeditor de Psychoanalytic Perspectives on Conflict, amb Morris Eagle i David Wolitzky; i de The Second Century of Psychoanalysis: Evolving Perspectives on Therapeutic Action (Karnac Books), amb Michael J. Diamond. El seu proper llibre Psicoanálisis y lo Corpóreo – Nuevos Estudios Sobre la Conexión Psique-soma el publicarà Routledge.


Dra. Erika Barba-Müller

Doctora en Neurociències per la Universitat Autònoma de Barcelona. Té publicacions científiques en revistes d’alt impacte com‘Nature Neuroscience’ i ‘Human Brain Mapping’, entre altres. L’estudi que va sorgir de la seva tesi doctoral ha estat considerat dels descobriments científics més importants del 2016 – 2017.

També és psicoterapeuta acreditada per la Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas (FEAP) i psicoanalista de l’Institut Psicoanalític de Barcelona (IPB). Exerceix en pràctica privada i en la Unitat de Psicoteràpia Psicoanalítica d’Adults (UPPA) de Pere Caver | Salut Mental.


Dr. Francesc Sáinz Bermejo

Doctor en Psicologia per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Psicoanalista, membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytical Association. Psicoterapeuta membre de ACPP / FEAP. Psicòleg, especialista en Psicologia Clínica. Membre titular de l’Institut de Psicoteràpia Relacional de Madrid (IPR). President de l’Institut CatalàDonald W. Winnicott.

Professor associat de la Universitat de Barcelona. Professor de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer de la Universitat Ramon Llull. Professor convidat a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la formació d’Art-terapeutes a l’Institut Metàfora. Professor col·laborador de la Universitat de Panamà com supervisor del doctorat en Psicologia.

Director del postgrau Especialista en Psicoteràpia Psicoanalítica Relacional en conveni amb Ágora Relacional de Madrid.

Supervisor d’equips públics de Salut mental, en l’àmbit infanto-juvenil i d’adults, així com dels Serveis Socials de Catalunya.

És un dels introductors de l’obra de Winnicott a la formació de Psicoterapeutes i un dels pioners de la Psicoanàlisi Relacional a Espanya.

Ha publicat articles sobre salut mental i psicoanàlisi en solitari i en col·laboració. Autor i co-autor de diferents llibres, entre els que destaca Winnicott i la perspectiva relacional a la psicoanàlisi.


Dr. Jorge L. Tizón García

Doctor en Medicina, Psiquiatra, Psicòleg i Neuròleg. Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytical Association. Va dirigir durant vint-i-dos anys la Unitat de Salut Mental dels barris de la Verneda, la Pau i la Mina de Barcelona. Va fundar i dirigir entre 2005 i 2011 l’Equip de Prevenció en Salut Mental i Atenció Precoç als Pacients en Risc de Psicosi (EAPPP) a l’Atenció Primària de la Sanitat Pública a Catalunya.

Professor de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona i de diferents universitats i instituts de formació nacionals i internacionals.

És director de la col·lecció de llibres 3P (“Psicopatologia i Psicoteràpia de la Psicosi”), de l’editorial Herder (Barcelona – Berlín – Mèxic).

Ha publicat més de tres-cents treballs en revistes científiques, trenta-quatre llibres i més de 200 capítols de llibres.

Entre els llibres publicats: el tractat “Pèrdua, pena, dol”, “Psicoanàlisi, processos de dol i psicosi”, “Entendre la psicosi”, i el tractat “Apunts per una Psicopatologia basada en la relació” (4 volums).


Lic. Jordi Arévalo 

Psicòleg i Psicoterapeuta d’infants, adolescents i adults. Certificat Europeu Europsy d’Especialista en Psicoteràpia. Psicoterapeuta acreditat perl’Anna Freud Centre de Londres en Psicoteràpia Basada en la Mentalització. Psicoterapeuta acreditat pel New York Personality Disorders Institute en Psicoteràpia Focalitzada en la Transferència. Psicoterapeuta acreditat per l’ Asociación de Psicoterapia Cognitivo Analítica de España comPsicoterapeuta Cognitiu Analític. Membre de l’Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica i de la Federación Española de Asociaciones de Psicoterapia.

Ha treballat en diferents hospitals en Unitats d’Aguts, Sub-Aguts, Hospitals de Dia, Consultes Externes i ComunitatsTerapèutiques de Toxicomanies a Barcelona i Londres. Actualment treballa a la Clínica de Sub-Aguts Llúria, centre de Psicoteràpia de Barcelona-Serveis de Salut Mental (CPB-SSM).

Professor a l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull de Barcelona. Professor al Màster de salut Mental Comunitària de la Universitat de Barcelona i al Postgrau en Diagnòstic i Tractament del Trastorn Límit de la Personalitat: Desenvolupament de Competències Especialitzades, de la Universitat Internacional de Catalunya.

Docent a la formació de Psicòlegs del Grau de Psicologia i del Màster General Sanitari a la Clínica Llúria (CPB-SSM) de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Vic.


Dr. Jordi Artigue Gómez

Doctor en Psicologia, Psicòleg Especialista en Psicologia Clínica. Psicoterapeuta acreditat per SEPYPNA. Psicoanalista membre de la Sociedad Española de Psicoanálisis i la International Psychoanalytic Association.

Actualment, treballa a l’Equip Clínic d’Intervenció a Domicili (ECID) de la Fundació Vidal i Barraquer, on la seva finalitat és l’atenció a l’adolescent d’alt risc psicopatològic i en risc d’exclusió social. Va treballar com a psicòleg clínic en diferents serveis de salut mental públics com l’Equip d’Atenció Precoç al Pacient en risc de Psicosi (EAPPP) a Barcelona. Excoordinador del Centre de Salut Mental Infantojuvenil de la Unitat de Salut Mental de Sant Martí Nord de Barcelona.

Professor associat a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona i co-coordinador de dos màsters propis de la UB, un en col·laboració amb la Sociedad Española de Psicoanálisis (SEP). Professor titular en excedència de secundària del Departament d’Ensenyament.

Autor d’alguns articles en entrevistes científiques sobre Factors de Risc en Salut Mental i sobre diferents temes com la prevenció dels trastorns mentals: http://prevenciotractamentsalutmental.cat/

Supervisor en serveis de salut mental de l’àmbit públic i en centres de desenvolupament infantil i atenció precoç.


Dr. José Miguel Ribé

Psiquiatra i Grupanalista. Doctor en Psicologia (URL). Membre titular de l’Associació de Psicoterapeuta Analítica Grupal (APAG) i de la Sección de Grupos de la Asociación Española de Neuropsiquiatría (AEN). Treballa al Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA) de Sant Andreu a Barcelona de la Fundació Vidal i Barraquer.

Professor a l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – URL de Barcelona.


Dra. Laia Ferrer

Doctora en Psicologia (UB). Psicòloga Especialista en Psicologia Clínica. Psicoterapeuta. Màster en Psicoteràpia Psicoanalista amb Infants i Adolescents (UB). Màster en Trastorn mental Greu (UB). Formació bàsica en Teràpia Basada en la Mentalització: MBT, AMBIT i MBT-C per l’Anna Freud National Centre for Children and Families de Londres.

Psicòloga Clínica Adjunta al CSMIJ de la Fundació Vidal i Barraquer a Santa Coloma de Gramenet (Barcelona) – Servei de Salut Mental públic Comunitari per infants i adolescents (2005 – 2020). A l’actualitat Psicòloga Clínica Adjunta a l’ECID de la Fundació Vidal i Barraquer a Santa Coloma de Gramenet i Badalona (Barcelona) – Servei de Salut Mental Públic per atendre al domicili a adolescents d’alt risc psicopatològic, desvinculats de la xarxa de Salut Mental i Educativa.

Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull.


Maribel Iglesias

Maribel Iglesias és psicòloga per la Universitat de Barcelona, Màster en psicopatologia clínica per la Universitat Ramon Llull (URL), especialista en psicoteràpia (europeu) per la Federació d’Associacions de Psicòlegs (EFPA – EuroPsy) i Psicoanalista en formació a l’Institut de Psicoanàlisi de Barcelona (IPB a la Societat Espanyola de Psicoanàlisi – SEP) i Associació Internacional Psicoanalítica (IPA – IPSO). Certificada en el Tractament Basat en la Mentalització per a Infants per l’Anna Freud Centre (MBT-C).

Més de 20 anys d’experiència clínica amb Infants, Adolescents i Adults en l’àmbit de la xarxa de salut mental pública del Centre de Salut Mental Infantojuvenil i dels seus familiars (CSMIJ) de la Fundació Orienta a Barcelona, i en la pràctica privada.

Durant més de deu anys ha estat directora clínica del programa ‘TGD i Psicosi en l’entorn escolar’ a la zona de Viladecans (Barcelona), programa conjunt amb el Departament de Salut i Ensenyament de Catalunya. Basat en una intervenció intensiva i específica a la comunitat TGD-TEA i la Psicosi, des del tractament a l’entorn escolar, els professors implicats i la família.


Dr. Mark Dangerfield 

Doctor en Psicologia per la Univeritat Ramon Llull (Barcelona), Psicòleg Clínic i Psicoterapeuta (European Federation of Psychologists Associations i el Colegio Oficial de Psicólogos de España -EFPA/COP-) i Psicoanalista membre de la Sociedad Española de Psicoanálisis i la International Psychoanalytical Association.

Director i professor de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull (Barcelona). També és formador i supervisor dels models MBT-A i AMBIT acreditat per l’Anna Freud Centre de Londres.

Des de fa més de 25 anys ha treballat en diferents serveis de la xarxa pública de salut mental a Barcelona. Va treballar des del 2008 fins al 2017 a l’Hospital de Dia per a Adolescents de la Fundació Vidal i Barraquer i des del 2017 lidera la creació i desenvolupament del projecte ECID de la mateixa Fundació. Els Equips Clínics d’Intervenció a Domicili (ECID) són equips assistencials a la xarxa pública de salut mental, pioners a Espanya, per adolescents d’alt risc psicopatològic i alt risc d’exclusió social, que presenten dificultats de vinculació amb els serveis assistencials ordinaris, basats en el model AMBIT de l’Anna Freud Centre de Londres.


Dra. Marta Golanó Fornells

Doctora en Psicologia (Universitat Ramon Llull). Màster en Psicopatologia Psicoanalítica (URL). Llicenciada en Psicologia i Especialista en Psicologia Clínica (Universitat de Barcelona). Acreditada per l’Anna Freud National centre for Children and Families de Londres en Parent Development Interview (PDI), en Clinical Uses of the PDI. Formadora de Reflective Functioning en Parent Development Interview (PDI) pel PDI-Training Institute de Nova York. Supervisora en MBT-C acreditada per l’Anna Freud Centre for Children and Families de Londres. Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Professora del postgrau a la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació i l’esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.

Membre del Grup d’Investigació en Mentalització i Avaluació d’Intervencions Psicològiques (GREMAIP) de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Investigadora en mentalització parental, aferrament, desenvolupament infantil, adolescència i família. Participa en diferents projectes per la introducció del concepte de mentalització en la pràctica clínica a Espanya. Actualment, participa en la implementació de mesures sistemàtiques de resultats a través de metodologies d’avaluació als equipaments assistencials públics en col·laboració amb diferents entitats clíniques de Catalunya.


Montserrat Guàrdia i Porcar

Psicòloga Clínica i Especialista en Psicoteràpia (EFPA / COP). Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytical Association.

Ha col·laborat com a professora al màster DMT (UB), a la Fundació Puigvert, al Màster de Perinatal (UV) i a l’Institut de Psicoanàlisi de Barcelona (SEP). Membre de l’equip pedagògic de l’escola Carrilet.

Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer  – Universitat Ramon Llull de Barcelona.

Supervisora de diferents serveis de Salut Mental infantojuvenil de la Xarxa Pública de Salut Mental de Catalunya.

Col·laboració al llibre: Processos mentals primaris (2008). Ed. Grupo del libro / Fundación Orienta. Autora de diferents articles publicats a la Revista Catalana de Psicoanàlisi, Temas de Psicoanálisis i a www.familiaforum.net.


Miguel Perlado

Psicòleg. Psicoterapeuta, docent-supervisor (FEAP-EAP). Psicoanalista (Societat Espanyola de Psicoanàlisi – International Psychoanalytic Association). President de la Secció de Psicoteràpia Psicoanalista de la Ferderació Espanyola d’Associacions de Psicoteràpia (FEAP). Membre del Patronat de la Fundació Congrès Català en Salut Mental (FCCSM). Supervisor de l’Institut de Psicologia Forense de Barcelona (IPF). Fundador i actual supervisor de l’Associació per a la Investigació de l’Abús Psicològic (AIIAP). Membre de la International Cultic Studies Association (ICSA). Membre del Comitè Científic de la Federació Europa de Centres d’Informació sobre Sectes (FECRIS).

Més de vint-i-cinc anys d’experiència en dispositius públics i privats de salut mental i addiccions, actualment en pràctica privada. Especialitzat en l’ajuda a familiars, membres i exmembres de sectes i altres relacions abusives, incloent-hi intervencions en casos de control coercitiu en context de grup (sectes destructives) o en relacions de dues persones (manipulació interpersonal), famílies amb alts nivells de control, abusos professionals, abusos espirituals, transgressions terapèutiques i extremisme ideològic violent. Pèrit forense en casos judicials sobre sectes, tant en l’àmbit civil com en el penal.

Ha publicat nombrosos treballs sobre la problemàtica associada en les sectes. Professor associat al Màster en Espiritualitat Transcultural (IUSM VB-URL). Coordinador del llibre Estudis clínics sobre sectes (2004.


Lic. Neri Daurella de Nadal

Llicenciada en Filosofia i en Psicologia. Especialista en Psicologia Clínica. Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i la International Psychoanalytic Association i de l’IARPP-E. Professora associada durant trenta anys de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona. Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.

Experta en grups Balint, que ha coordinat en diferents CAP de l’ICS. Docent en seminaris de la SEP com “La relació pacient-terapeuta: interacció i canvi”, i “Evolució històrica del pensament psicoanalític”. Juntament amb la seva activitat clínica i de supervisora de psicoteràpies d’adults i adolescents, ha aportat la seva reflexió sobre la relació entre psicologia, psicoanàlisi, medicina i societat en ponències, articles i capítols de llibres. Autora del llibre Falla bàsica i relació terapèutica. L’aportació de Michael Balint a la concepció relacional de la Psicoanàlisi. (2013) Madrid: Agora Relacional.


Dra. Norka Malberg

Doctora en Psicoteràpia pel University College London (UCL). Psicòloga i Psicoterapeuta. Psicoanalista d’infants, adolescents i adults (Membre de la International Psychoanalytic Association, l’American Psychoanalytic Association, la Western New England Psychoanalytic Society i la Contemporary Psychoanalytic Association). MSc de Florida International University, Harvard University i University College London en les àrees de psicologia del desenvolupament, clínica i educativa. Supervisora i Formadora en tractament basat en la mentalització per a infants, adolescents i famílies, acreditada per l’Anna Freud Centreu de Londres.

Professora clínica assistent al Yale Child Study Center, de la Facultat de Medicina de la Universitat de Yale. Professora Associada del Departament de Psicologia de la Universitat de Rutgers (New jersey). Professora de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.

Autora i coautora de nombrosos llibres, capítols de llibre i articles. Entre ells destaquen el manual del model MBT-C: “Mentalization-Based Treatment for Children: A Time-Limited Approach” publicat en anglès i traduït en diferents idiomes, entre ells el castellà. Entre aquests títols també hi destaca el manual “Working with Parents in Therapy. A Mentalization-Based Approach”, que també s’ha traduït al castellà.

Membre del Grup d’Investigació en Mentalització i Avaluació d’Intervencions Psicològiques (GREMAIP) de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer de la Universitat Ramon Llull de Barcelona.


Rosa Royo Esqués

Psicòloga especialista en Psicologia Clínica i Psicoterapeuta (EFPA / COP). Psicoanalista membre de la Societat Espanyola de Psicoanàlisi i International Psychoanalytic Association.

Professora a l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer – Universitat Ramon Llull de Barcelona. Docent a l’Escola de Clínica Psicoanalítica amb infants i adolescents (ECPN); la Societat Catalana de Rorschach, Mètodes Projectius; Màster en Dansa, Moviment, Teràpia (DMT) de la UAB; Fundació Puigvert i participació en diferents cursos de formació organitzats per entitats de l’àmbit.

Supervisora de serveis públics i concertats de Salut mental (infantil, juvenil i adults) i d’institucions especialitzades en la prevenció, diagnòstic i tractament de diferents tipus de violència: gènere, social, familiar, maltractament o abús sexual a menors.

Autora de diferents articles de salut mental publicats en revistes de psicologia, treball social, educació i artteràpia.

Coordinadora i membre del GAP (Grup Assemblea Psicoanalítica).


Rosa Velasco

Rosa Valasco és Metge i Psicoanalista de la SEP – IPA. Cofundadora i expresidenta de la IARPP – Espanya, Associació Internacional Psicoanàlisi i Psicoteràpia Relacional (IARPP). Membre de l’Institut de Psicoteràpia Relacional (IPR). Membre de la FEAP. Supervisora clínica de l’equip assistencial Context (Assistència Integral dels Trastorns Alimentaris) a Barcelona. Ha estat supervisora de l’Institut Català de la Salut (ICS) – Centre de salut mental Collblanc-Hospitalet.

Conductora de grups de supervisió clínica nacionals i internacionals, presencials i online. Psicoanalista de la SEP acreditada per portar anàlisi de candidats. Docent de seminaris de la SEP i supervisora clínica de la SEP. Professora de la Diplomatura Introducció a la Psicoanàlisi Relacional a Mèxic (IARPP – Mèxic Contemporani).

Publica els seus treballs a diferents revistes especialitzades: Revista Catalana de Psicoanàlisi (Barcelona); Revista online Aperturas Pricoanalíticas (Madrid); Revista online Clínica e Investigación Relacional (Madrid); Revista Psychoanalytic Inquiry (EE.UU.); Revista PsiRelacional (Portugal); Revista online Vérticek (México); Revista Intercambios/Intercanvis (Barcelona); i, Revista Intersubjetivo (Madrid).

Coautora dels llibres: Delitos sexuales contra menores (2014). Temas actuales en el psicoanálisis contemporáneo (2021). I, Aportaciones a la clínica relacional (2023) (en prensa).

Actualment és la directora del Seminari de Supervisió online des d’una perspectiva Psicoanalítica Relacional a la SEP. També treballa en consulta privada.


Dra. Tuulikki Trias

Doctora en medicina i psiquiatra especialitzada en infants i adolescents a la Universitat de Oulu, Finlàndia.

Psicoterapeuta i psicoanalista de l’Institut de Psicoanàlisi de Barcelona.

Acreditació en MBT-F a l’Anna Freud Centre de Londres. Cap de servei a l’Hospital de Dia per Adolescents de Miralta i Collblanc (Barcelona) de la Fundació Orienta.

Informació
Matrícula
Requisits d'admissió
Facilitats de pagament
Psicoteràpies i supervisions
Director del Curs
Professorat
Matrícula

Les persones interessades a cursar el màster i vulguin rebre més informació poden dirigir-se a la Secretaria Acadèmica de l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer de la Universitat Ramon Llull escrivint un correu electrònic a docencia@fvb.cat. Sol·licitant una entrevista amb el director del màster i presentant el seu CV. Aquesta entrevista es pot fer de forma presencial o online.
Una vegada confirmada l’admissió serà imprescindible presentar la fulla de sol·licitud d’admissió juntament amb la documentació requerida i abonar els drets de prescripció per reservar la plaça. L’import de la matrícula s’haurà d’abonar dintre del termini fixat.

Requisits d'admissió
Documentació obligatòria

  • Títol universitari oficial de grau de Psicologia o Medicina de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) o títol estranger equivalent que permeti accedir a un postgrau universitari al país que ha expedit el títol. En cas que el sol·licitant no hagi finalitzat encara els seus estudis en el moment de cursar la sol·licitud se li demanarà que firmi una declaració que acrediti que els haurà finalitzat abans de l’inici del màster universitari.
  • Currículum vitae.
  • Carta de motivació on s’exposi l’interès per cursar el màster, aproximadament d’uns 500 caràcters.
  • Document Nacional d’ Identidad o Passaport.
Facilitats de pagament

L’import total del màster es podrà finançar en tres pagaments sense interessos. Per a més informació: docencia@fvb.cat

Psicoteràpies i supervisions
Supervisions
Per completar el màster, és indispensable realitzar un total de 120 sessions de supervisió de tractaments psicoterapèutics que cada estudiant estigui portant a terme. D’aquestes supervisions, 80 hores se celebraran de forma individual o en grup petit (màxim 3 estudiants), i les 40 hores restants seran en format grup gran, amb tot el grup d’estudiants que estiguin fent el mateix curs acadèmic. Aquestes 40 hores en grup gran es duran a terme en el marc del Seminari de Grup de Supervisió durant els dos anys acadèmics del programa. És important tenir en compte que les 80 sessions individuals de supervisió han de ser gestionades i pagades directament per l’estudiant a cada supervisor, i no estan incloses en el preu total del Màster. A més, és obligatori presentar un document signat per ambdues parts (estudiant i supervisor) a la Secretaria Acadèmica, com a constància de la realització d’aquestes sessions de supervisió en l’expedient acadèmic. Els detalls específics com la freqüència i el preu per sessió s’acordaran de forma individual amb cada supervisor.

Psicoteràpies
Les sessions de supervisió requerides es fonamentaran en casos clínics de psicoteràpia realitzats per cada estudiant, amb una freqüència d’una o dues sessions per setmana (aproximadament 300 sessions en total). L’estudiant tindrà l’opció de dur a terme aquestes pràctiques amb pacients que atengui en la seva pròpia pràctica sigui privada o en la institució on treballi, així com en algun dels Serveis de Salut Mental (tant per a adults com per a nens i adolescents) propis de la nostra institució, o aquells amb els quals l’Institut Universitari de Salut Mental Vidal i Barraquer tingui acords de col·laboració.

Fundació Vidal i Barraquer:

  • CSMA de Sant Andreu (Barcelona)
  • CSMIJ de Santa Coloma de Gramenet
  • ECID de Badalona
  • Hospital de Dia de Santa Coloma de Gramenet
  • Hospital de Dia de Badalona
  • Servei de Rehabilitació Comunitària de Sant Andreu (Barcelona)

Fundació Eulàlia Torres de Beà:

  • CSMIJ de Sant Andreu (Barcelona)

Pere Claver Grup:

  • UPPIJ del barri de Sants (Barcelona)
  • UPPA del barri de Sants (Barcelona)
Director del Curs

Mark Dangerfield

Professorat

Comptem amb un equip de professors de molt àmplia i reconeguda experiència en l’àmbit de la psicoteràpia psicoanalítica i del tractament basat en la mentalització. Com es pot veure en la informació detallada de cada professor, es tracta de professionals de reconegut prestigi internacional, que han compaginat des de fa molts anys el treball clínic, el desenvolupament de models d’intervenció centrats en les necessitats de les persones ateses, així com el treball de recerca i la docència que estimulen una constant revisió i actualització dels models de tractament.

Jordi Arévalo; Jordi Artigue; Erika Barba; Mark Dangerfield; Neri Daurella; Laia Ferrer; Marta Golanó; Montserrat Guàrdia; Maribel Iglesias; Norka Malberg; Miguel Perlado; José M. Ribé; Rosa Royo; Francesc Sainz; Jorge L. Tizón; Tuulikki Trias; Rosa Velasco Fraile.

Informa’t dels nostres serveis de dilluns a divendres de 15:30h. a 21:00h | Tel. +34 670 26 32 84  | 934 340 001 o escriu-nos a docencia@fvb.cat

Informa’t dels nostres serveis de dilluns a divendres de 15:30h. a 21:00h | Tel. +34 670 26 32 84  | 934 340 001 o escriu-nos a docencia@fvb.cat

Fundació Vidal i Barraquer

Som una institució creada l’any 1964 i dedicada a l’àmbit de la Salut i específicament al de la Salut Mental. Integrem l’assistència, la docència i la recerca en la salut mental, amb una mirada psicològica, social, biològica i espiritual.

Transparència


Canal Ètic

Política de Cookies

Nota legal

Contacte
C/Fernando de Pessoa 47, Planta 3 08030 Barcelona
935 151 151
C/ Sant Gervasi de Cassoles, 88-90 08022 Barcelona
934 189 988
Xarxes socials
Twitter
LinkedIn
YouTube

UTILITZEM COOKIES PRÒPIES I DE TERCERS PER MILLORAR ELS NOSTRES SERVEIS I LA SEVA EXPERIÈNCIA. SI CONTÍNUA NAVEGANT, CONSIDEREM QUE ACCEPTA AQUEST ÚS.
Acceptar MÉS INFORMACIÓ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA